Raad steunt plan ChristenUnie voor meer natuurvriendelijke oevers

Jacob.JPG

“Het stikt van het leven in de overgang van water naar land.” Vanuit zijn liefde voor de Zwolse natuur vroeg ons raadslid Jacob Raap steun voor meer natuurvriendelijke oevers. De hele gemeenteraad kreeg hij mee voor zijn plan om meer Zwolse oevers natuur- en diervriendelijker te maken.

Zwolle is niet alleen een groene, maar ook een heel waterrijke stad. We wonen midden in een delta omringd en dooraderd met water. Veel van de waterkanten zijn aangelegd met steile en harde beschoeiingen. Dat is lastig voor veel dieren die leven op land én water. Daarom pleit Jacob voor een geleidelijke overgang van land naar water: “Dat is niet alleen diervriendelijker maar is ook goed voor de biodiversiteit, meer soorten dieren en planten.”

Tijdens de bespreking van de begroting diende Jacob daarom een motie in samen met Groenlinks en D66. Groepen inwoners en natuurorganisaties staan al in de startblokken om hierin samen te werken met gemeente. Idee is ook om oevers rondom baggerwerkzaamheden aan te pakken in samenwerking met gemeente, waterschap en omwonenden.

Reacties op 'Raad steunt plan ChristenUnie voor meer natuurvriendelijke oevers'