Extra aandacht passend onderwijs tijdens 'week van'

Puzzel

Leraren, ouders, leerlingen, bestuurders en gemeenten moeten betrokken worden bij het gesprek over passend onderwijs. Dat is de doelstelling van de week van het passend onderwijs die van 24 tot 28 maart plaatsvindt. In deze week vinden overal in het land activiteiten plaats om Passend Onderwijs onder de aandacht te brengen.

Volgens Catharinus Doornbos, steunfractielid van de ChristenUnie in Zwolle, is dat een mooie aanleiding om ook als ChristenUnie nog eens aandacht te geven aan passend onderwijs.

De ChristenUnie heeft tijdens de campagne het passend onderwijs meerdere keren verdedigd. Doornbos licht de speerpunten van de ChristenUnie toe: "Het is belangrijk dat er een goede samenwerking komt tussen scholen en de nieuwe jeugdzorg, bijvoorbeeld door het versterken van zorgadviesteams. Daarnaast willen we dat er aandacht is en blijft voor zorg aan leerlingen op elk niveau. Dus voor zwak-, maar ook voor hoog- en meerbegaafde kinderen. Tot slot wil de ChristenUnie dat er bij de invoering van de wet Passend Onderwijs blijvend rekening wordt gehouden met de identiteit van scholen en ouders."

Ook na de verkiezingen zet de ChristenUnie zich hiervoor in. Doornbos: "Alleen als alle betrokkenen samen de schouders er onder zetten, kan Passend Onderwijs succesvol zijn. Goede samenwerking, ieder vanuit zijn eigen rol en verantwoordelijkheid, is essentieel en in het belang van alle kinderen in Zwolle."

Reacties op 'Extra aandacht passend onderwijs tijdens 'week van''