Gerdien Rots bij laatste vier beste raadsleden van Nederland

CU-Gerdien-Rots_IHI4126

De Zwolse ChristenUnie-lijsttrekker Gerdien Rots heeft de finale bereikt van de verkiezing van het beste raadslid van Nederland. Onderdeel van die finale is een debat, aanstaande dinsdag in de Melkweg in Amsterdam, waarin ze het opneemt tegen raadsleden uit Groningen, Heerlen en Venlo.

In de door Pauw en Witteman en de Volkskrant georganiseerde verkiezing gaat het naast het debat opnieuw om het halen van stemmen op de website www.besteraadslid.nl. De eerder uitgebrachte stemmen zijn komen te vervallen.

“Erg leuk om Zwolle in de finale te vertegenwoordigen,” vindt Rots. “Dat er zo veel Zwollenaren en niet-Zwollenaren op me hebben gestemd, zie ik als een groot compliment voor de hele Zwolse gemeenteraad. Er wordt in Zwolle over het algemeen constructieve politiek bedreven en daar ben ik best trots op.”

Over de rol van de ChristenUnie in die constructieve gemeenteraad is Rots duidelijk: “De zorg van mensen is ook onze zorg. Daar luisteren we naar en daar bereiken we dingen voor.”

Onlangs bleek uit een onderzoek van dagblad De Stentor dat dat goed lukt. De afgelopen vier jaar had de ChristenUnie de meest effectieve fractie van de Zwolse gemeenteraad. Van de moties en amendementen die de ChristenUnie indiende, werd 87 procent aangenomen, meer dan van iedere andere fractie.

Stemmen in de finale van ‘het beste raadslid van Nederland’ kan via www.besteraadslid.nl. Daarvoor is wel een Facebook-account nodig.

Reacties op 'Gerdien Rots bij laatste vier beste raadsleden van Nederland'