ChristenUnie-kandidaten aanvaarden benoeming

Aanvaarden benoeming

De samenstelling van de ChristenUnie-fractie voor de komende vier jaar is bekend. De eerste acht kandidaten op de kieslijst nemen namens de partij zitting in de gemeenteraad. Naast de huidige raadsleden Gerdien Rots (op de foto links), Michiel van Willigen, Reinier Mulder en Job Looijenga komen Jolien Elshof, Johannes de Vries (op de foto rechts), Jelte Bos en Wietse de Boer namens de ChristenUnie in de raad.

Ruth Stoorvogel, die ondanks haar negentiende plaats met voorkeursstemmen werd gekozen, heeft besloten niet van die mogelijkheid gebruik te maken. Stoorvogel is bewust als lijstduwer op een onverkiesbare plaats op de lijst gezet omdat ze vanuit haar sociale betrokkenheid bij de stad de ChristenUnie wilde steunen. Het raadslidmaatschap past echter niet bij haar huidige situatie. Ruth kiest er daarom voor om de komende jaren op andere manieren actief te zijn in de samenleving.

Vandaag hebben vrijwel alle andere gekozen kandidaten hun benoeming aanvaard. Reinier Mulder en Wietse de Boer doen dat in de komende week.

Reacties op 'ChristenUnie-kandidaten aanvaarden benoeming'