Zwolle neemt afscheid van Arie Slob

Greet and meet Arie en Gert-Jan

Zwolle heeft op passende wijze afscheid genomen van de Zwolse fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer Arie Slob. In het hart van Zwolle en de Zwolse samenleving - bij brasserie In de Bank van het Leger des Heils - schudden heel veel mensen hem de hand. Ook maakte de stad kennis met Gert-Jan Segers. de opvolger van Slob.

Arie Slob zat voor hij lid werd van de Tweede Kamer jaren in de Zwolse gemeenteraad en woont nog steeds in de stad. Vanaf januari is hij directeur van het Historisch Centrum Overijssel aan de Van Wevelinkhovenstraat.

In een woord van dank memoreerde Slob aan hoe hij als vrijwilliger wel eens bij de soepbus van het Leger des Heils. "Dat ga ik nu zeker weer eens doen."

Segers beloofde regelmatig naar Zwolle terug te komen. "Zwolle is voor de ChristenUnie een belangrijke stad, met onder meer een grote vertegenwoordiging in de gemeenteraad. We houden de lijnen kort."

Onder de bezoekers van de 'greet and meet' waren veel bekende gezichten. Onder meer Joop van Ommen van de Herberg bedankte Slob voor zijn jarenlange inzet in de politiek.

Foto: Reinier Mulder | raadsleden en wethouders van de ChristenUnie in Zwolle met Arie Slob en Gert-Jan Segers

Reacties op 'Zwolle neemt afscheid van Arie Slob'