Opening Lelystad Airport steeds verder uit het zicht

Screenshot_2020-06-16 Naar het einde van de wereld - luchtvaartvisie+-+naar+het+einde+van+de+wereld+

Door de Coronacrisis komt de opening van Lelystad steeds verder uit het zicht. Op de zaterdag jl. online gehouden ledenbijeenkomst van de ChristenUnie kwam ook de luchtvaartvisie “Naar het einde van de wereld” van de ChristenUnie aan de orde. Hiermee wil de ChristenUnie inspireren de negatieve effecten van de luchtvaart op milieu en klimaat tegen te gaan door inzet op schoner vliegen en het bieden van alternatieven zoals hogesnelheidstreinen. Ook wil de ChristenUnie inzetten op bewuster reisgedrag en inzetten op krimp in plaats van groei! Lees hier de luchtvaartvisie: "Naar het einde van de wereld"

In de aanloop naar de bijeenkomst kwam ook Lelystad Airport ter sprake. Eppo Bruins (woordvoerder 2e Kamer) kwam meerdere keren naar Zwolle om poolshoogte te nemen nadat raadsleden Gerdien Rots en Jolien Elshof aan de bel trokken over laagvliegroutes boven Stadshagen. Volgens Eppo Bruins (in Trouw en het ND) is een definitief besluit over Lelystad Airport tijdens deze kabinetsperiode niet meer relevant want ‘Er valt nu niets over te lopen’. Het duurt volgens de CEO van Schiphol nog jaren voordat Schiphol weer op het oude niveau komt. Lelystad Airport was als overloophaven van Schiphol bedoeld. De urgentie is er nu dus wel af.

Lees hier het artikel in Trouw: Vliegveld Lelystad raakt nog verder uit zicht

Reacties op 'Opening Lelystad Airport steeds verder uit het zicht'