Vrijwilligers in actie voor kerstpakkettenactie Koningskerk

Kerstpakketten (foto Bert de Graaf)

In één maand tijd hebben meer dan honderd Zwollenaren zich als vrijwilliger aangemeld voor de kerstpakkettenactie van de Koningskerk in Zwolle-Zuid. Die actie wordt sinds 2006 gehouden voor “Zwollenaren die dat nodig hebben”, waaronder bezoekers van de Herberg en de Voedselbank. Vorig jaar werden er 826 kerstpakketten uitgedeeld.

Sinds 15 september kunnen mensen die een handje willen helpen zich via dit formulier melden. De organisatie van de actie zoekt vrijwilligers voor in totaal 236 ‘klussen’. Voor 113 klussen is inmiddels iemand gevonden. Daarnaast kwam er voor €832 aan giften binnen.

De ChristenUnie hielp vorig jaar bij het inpakken van de kerstpakketten en wil de actie ook dit jaar ondersteunen. Op de website van de kerstpakkettenactie laat de fractie weten “een actie zoals deze, die bedrijven en vrijwilligers samenbindt om licht en hoop te brengen aan Zwollenaren in moeilijke omstandigheden” een warm hart toe te dragen.

Wie een gift wil geven kan dat doen via bankrekeningnummer NL65RABO0122113543 ten name van de Gereformeerde kerk Zwolle-Zuid, onder vermelding van ‘Kerstpakkettenactie’.

Foto: Bert de Graaf

Reacties op 'Vrijwilligers in actie voor kerstpakkettenactie Koningskerk'