CU wil nieuwe locatie Voedselbank

477076581_8b1aa18dc2_b

Gisteren berichtte De Stentor over de zoektocht van de Voedselbank naar een nieuwe onderkomen. De ChristenUnie vindt dat de gemeente de organisatie (net als in het verleden) moet ondersteunen in de zoektocht naar een nieuw onderkomen. ChristenUnie-wethouder Filip van As heeft daarover al langer contact met de Voedselbank.

Filip van As: “Menig Zwols huishouden is door de Voedselbank een tijd lang uit de brand geholpen. Op dit moment zijn het er ruim driehonderd. Het is goud waard dat er in onze Zwolse samenleving zo veel vrijwilligers en leveranciers zijn die hen de helpende hand toesteken. Het is aan de gemeente om op haar beurt de helpende hand naar de Voedselbank uit te steken. Een dakloze Voedselbank wil niemand.”

Het huisvestingsprobleem van de Voedselbank doet zich om de paar jaar voor, omdat de organisatie bij voorkeur gebruik maakt van panden die gratis of tegen een lage huur beschikbaar worden gesteld. Dan kan het gaan om een pand dat op de nominatie staat om gesloopt te worden, zoals het geval is bij het huidige pand van DeltaWonen.

Door die werkwijze kan de Voedselbank het geld dat ze hebben, gebruiken om eens in de twee weken voedselpakketten uit te delen, in plaats van dat het opgaat aan het betalen van huur.

Van As is verantwoordelijk voor het armoedebeleid in Zwolle en helpt de Voedselbank bij het vinden van een nieuwe oplossing.

Reacties op 'CU wil nieuwe locatie Voedselbank'