Zwolle vol met toffe peren (en appeltaart)

Vandaag bezorgt de ChristenUnie honderd verse appeltaarten bij ‘toffe peren’ van de informele zorg. “Jij staat zó vaak voor een ander klaar, geeft zó veel steun en bent er eigenlijk altijd” staat in het begeleidende kaartje. De verraste Zwollenaren zijn opgegeven door stadsgenoten.

Lijsttrekker en fractievoorzitter Gerdien Rots overhandigde vanochtend in de Wipstrik de eerste appeltaart aan mantelzorger Harry Hofsink. Hij werd door mensen uit zijn kerk bij de ChristenUnie opgegeven vanwege de zorg die hij verleent aan zijn vrouw en omdat hij daarnaast “ook in de buurt altijd voor iedereen klaar staat.”

Ergens anders in de stad verdienen twee zusjes (13 en 15 jaar) de titel ‘toffe peer’ en een appeltaart. Zij zorgen als jonge mantelzorgers voor hun 18-jarige zus met het syndroom van Down.

ChristenUnie-lijsttrekker Rots: “Het kostte geen enkele moeite om in Zwolle 100 ‘toffe peren’ te vinden. Overal in de stad zorgen mensen vrijwillig voor elkaar. Zij zijn enorm waardevol. Het is aan de gemeente om hen blijvend te ondersteunen.”

Reacties op 'Zwolle vol met toffe peren (en appeltaart)'