ChristenUnie Zwolle: "Sporten kan en moet laagdrempeliger"

Jolien artikel febr.jpg

In Coronatijd zijn mensen meer gaan wandelen! Dat is goed want 52 % van de Zwollenaren heeft in min of meerdere mate last van overgewicht en dat kan belemmerend zijn voor je gezondheid. Doordat de mogelijkheden om te sporten beperkter zijn, bewegen mensen minder terwijl het belangrijk is om juist meer te bewegen.

De ChristenUnie is er groot voorstander van om sporten laagdrempeliger te maken. Dat kan door in de buitenruimte meer sport te stimuleren zonder dat je dit op vaste tijden in clubverband doet. Dat kan op een skeelerbaan of half-pipe, maar er zijn veel meer mogelijkheden. Onlangs waren raadsleden Jolien Elshof en Ruben van de Belt op werkbezoek bij Jermaine Lubbers op sportpark de Verbinding in Stadshagen. Hij nam het initiatief voor een Callesthenicspark (een soort van straatfitness) op het terrein van Sparta korfbal. Het is de bedoeling dat dit vrij toegankelijk is en ook voor bijvoorbeeld rolstoelgebruikers. De ChristenUnie is heel blij met dit initiatief. Jolien Elshof "Ik hoop dat Zwollenaren uitgedaagd worden om te gaan bewegen, ook als je van nature niet zo'n sporter bent!"

Ook willen verenigingen jongeren uitdagen met nieuwe vormen van sport zoals o.a. Free Running. Jolien Elshof "Mijn kleinzoon vindt Free Running
geweldig!"
Deze nieuwe vormen van sport vergen de komende jaren veel aanpassingen van de sportaccommodaties in Zwolle.