Verruiming kindregeling armoede én meer werken vanuit vertrouwen

ruben.png
Door Ruben van de Belt op 23 december 2022 om 14:56

Verruiming kindregeling armoede én meer werken vanuit vertrouwen

Wij willen dat alle kinderen in Zwolle mee kunnen doen. Waar armoede is kan de gemeente financieel bijspringen. Maandag ging de gemeenteraad akkoord met een langgekoesterde wens van de ChristenUnie: de regeling wordt verruimd door ook gezinnen met een inkomen tot 130% van het minimum toegang te geven. En de verantwoording wordt veel simpeler en minder gebaseerd op achteraf declareren. Zo werken we nog beter aan gelijke kansen voor Zwolse kinderen die opgroeien in armoede. Ouders in armoedesituaties ontvangen met deze regeling een bijdrage voor schoolgeld en kosten voor kunst en cultuur.

Fractievoorzitter en woordvoerder armoede Ruben Van de Belt: “Met deze vernieuwde regeling halen we nog meer drempels weg voor ouders en kinderen om in aanmerking te komen. Zo zorgen we ervoor dat steeds meer kinderen mee kunnen doen op school, sportvereniging en muziekles.” Onze fractie is ook blij met deze inzet van het college van burgmeester en wethouders voor een inclusieve samenleving.

Labels: , , , ,