Berichten over Cultuur

1. WhatsApp Image 2022-05-31 at 12.26.56 PM.jpeg

Pleidooi voor verbreding cultuureducatie bij uitbreidingsplannen Fraterhuis

Ons raadslid Marieke Herweijer hield onlangs haar zogeheten ‘maidenspeech’. Haar eerste bijdrage in de Zwolse gemeenteraadsvergadering ging over de verhuisplannen van Filmtheater Fraterhuis. Het Fraterhuis groeit met momenteel twee zaal zalen uit haar jasje. Te klein, spreekt ook Marieke uit voor een voldoende en divers aanbod aan arthouse-films voor de grootte van Zwolle. Daarom steunt de ChristenUnie de plannen voor een verhuizing naar het toekomstige Handelshuys dat verrijst op de plek waar lange tijd de V&D te vinden was. Het Fraterhuis wil uitbreiden naar vijf zalen met financiële steun van de gemeente.

Lees meer over "Pleidooi voor verbreding cultuureducatie bij uitbreidingsplannen Fraterhuis"
  2. IMG_2276.JPG
    Logo CU Zwolle 2022.png
    Door Team ChristenUnie Zwolle op 19 april 2022

Fractie krijgt zeldzaam zicht op renovatie Academiehuis Grote Kerk

“Dit is een unieke kans om zo dichtbij het kerkplafond en het orgel te komen, ongeveer een keer in de veertig jaar is dit mogelijk.” Gastvrouw is directeur Coby Zandbergen van Academiehuis Grote Kerk Zwolle. Samen met architect Ron Verduijn leidt zij onze voltallige fractie en twee Zwolse CU-gemeenteraadsleden rond in het monumentale kerkgebouw dat in de steigers staat.

Lees meer over "Fractie krijgt zeldzaam zicht op renovatie Academiehuis Grote Kerk"