Twee burgerraadsleden namens ChristenUnie

Beëdiging Janine en Micha

Janine Otten en Micha Baksteen zijn deze week in de gemeenteraad van Zwolle beëdigd als burgerraadslid. Als burgerraadslid kunnen zij tijdens raadsvergaderingen namens de ChristenUnie vragen stellen (in de informatierondes) en debatten voeren (in de debatrondes). In totaal werden negentien burgerraadsleden benoemd.

Otten (op de foto op de tweede rij, met donker haar) is al lang in de Zwolse samenleving actief en is mede-oprichter van vrijwilligersorganisatie Present. Baksteen (eerste rij, met baard) is hoofd Welzijn bij de Zwolse ouderenzorgorganisatie Driezorg. De afgelopen tijd draaide hij al mee in de steunfractie van de ChristenUnie.

Beide burgerraadsleden stonden op de ChristenUnie-kandidatenlijst van de afgelopen verkiezingen op respectievelijk plaats negen en tien en vielen daarmee net buiten de boot. Zij zijn dan ook geen gekozen volksvertegenwoordigers, maar kunnen als burgerraadslid toch een wezenlijke bijdrage leveren in de gemeenteraad. Het grootste verschil met raadsleden is dat burgerraadsleden geen stemrecht hebben.

De ChristenUnie denkt met Janine Otten en Micha Baksteen de fractie aan te vullen met talentvolle CU'ers die onder meer op hun eigen vakgebied veel kunnen bijdragen.

Reacties op 'Twee burgerraadsleden namens ChristenUnie'