ChristenUnie Zwolle wil Cultuur en Milieueducatie bij clubvoorziening Milligerplas

Milligerplas door Hans van Eerbeek

Foto: Milligerplas door Hans van Eerbeek

"Recent mocht ik het debat voeren over de herinrichting van de Milligerplas. Zelf ben ik al 20 jaar Stadshagenaar en geniet evenals die bijna 25.000 andere bewoners volop van alles wat de omgeving van de Milligerplas te bieden heeft. Heerlijke wandelingen en een kopje koffie bij strandhuis Milligers" aldus Jolien Elshof

De ChristenUnie is in de eerste plaats blij dat er balans wordt gezocht tussen het borgen van de natuurwaarden en recreatie. Waar we blij mee zijn is dat ook de Werkerlaan naast de Milligerplas veiliger wordt voor fietsers, daar heeft Jolien enige tijd geleden namens de ChristenUnie kritische vragen over gesteld.

Ook wil de ChristenUnie graag dat het clubhuis voor watersporters en de visvereniging gerealiseerd wordt. We stellen voor om dat te combineren met een informatiepunt over de natuur en cultuurwaarden in het gebied. De geschiedenis van de Mastenbroekerpolder en kasteel Werkeren lenen zich daar uitstekend voor. Zo wordt het gebied nog aantrekkelijker voor jong en oud.

In de bijlage de volledige debattekst.

2020-09-21 Visie Milligerplas.pdf125,3 kBapplication/pdfdownload