ChristenUnie wint in Zwolle!

Campagne Tweede Kamer verkiezingen Zwolle

In de vroege donderdagochtend werd duidelijk dat de ChristenUnie tijdens de Tweede Kamer verkiezingen in de stad Zwolle flink in stemmenaantal heeft gewonnen. Van 7.355 stemmen naar 8.315 een stijging van maar liefst 13%. Zo’n 1000 extra stemmen ten opzichte van vier jaar geleden. Gerdien Rots: "Dit is fantastisch! Dit geeft goede moed voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar. Hartelijk dank voor de steun en het vertrouwen dat hieruit spreekt.”

De Zwolse kandidaten op lijst 7 hebben in Zwolle flink wat voorkeurstemmen behaald. Gerdien Rots haalde 843 stemmen, Voorganger en oprichter van de 4e Musketiers, Henk Stoorvogel 167 stemmen en ds. A van der Veer, bekend van de EO en voorganger in de Christelijke Gereformeerde Kerk van Zwolle heeft 102 stemmen behaald in Zwolle.
In totaal haalde de Zwolse kandidaten vanzelfsprekend minder stemmen dan Arie Slob bij de vorige tweede kamer verkiezingen. De Zwollenaar haalde als toenmalig lijsttrekker 4 jaar geleden 6.000 stemmen in zijn woonplaats.

Reacties op 'ChristenUnie wint in Zwolle!'