ChristenUnie tegen mensenhandel en uitbuiting

Mars tegen mensenhandel en uitbuiting

Aan de vooravond van Internationale Vrouwendag, op dinsdagavond 7 maart, organiseerde de Zwolse ChristenUnie een mars tegen mensenhandel en uitbuiting. Raadslid Jolien Elshof: "Vooral vrouwen zijn slachtoffer van mensenhandel en uitbuiting, met name in de prostitutie. Op 8 maart was de internationale vrouwendag. Ik wil graag dat wij als Zwollenaren onze ogen openen voor het onrecht dat veel vrouwen wordt aangedaan. Samen kunnen wij aan hen weer een nieuw perspectief bieden."*)

Ongeveer 50 vrouwen en mannen namen deel en droegen een witte roos als teken van de onschuld van slachtoffers van uitbuiting. Dikkie van Gijssel vertelde hoe zij in haar werk in Zwolle situaties van mensenhandel en uitbuiting tegen komt. Haar appel was indringend en aanmoedigend: ‘Open je ogen voor wat er om je heen gebeurt!’

Ds. Hélène Evers sprak  bij de Happietaria over Micha 6 vers 8. Haar boodschap luidde: "Doe recht aan de slachtoffers van mensenhandel". De wandeling eindigde bij de Grote Kerk met een bemoediging door Hanneke Schaap. Tenslotte werd door Gerdien Rots een oproep aan de stad onthuld: 'Open je ogen' met 30 portretten van slachtoffers.

*)Tijdens de wandeling werd ook de winkel Sisters aan de Nieuwstraat bezocht. Sisters is een winkel in tweedehands kleding, waarvan de opbrengst gaat naar het uitstapprogramma voor prostituees van het Scharlaken Koord.

Reacties op 'ChristenUnie tegen mensenhandel en uitbuiting'