ChristenUnie blij met Zwolse vuist tegen mensenhandel

vuist.jpg

Er wordt grof geld mee verdiend en de ‘handel’ groeit nog steeds. We zien het terug in de seksindustrie, horeca, land- en tuinbouw, de bouw en op de binnenlandse vaart. Het overgrote deel van de slachtoffers is vrouw en wordt seksueel uitgebuit. Nederlandse meisjes vormen hierbij de grootste groep slachtoffers (1320 van de 3000 per jaar): Mensenhandel!

‘Mensenhandel is geen ver-van-mijn-bedshow. Ja, ook in Zwolle komt mensenhandel voor en het is een gruwelijk leed waar we onze ogen niet voor mogen sluiten’, alsdus Raadslid Ruth Stoorvogel. Diverse organisaties in Zwolle werken samen op het gebied van signalering, preventie en het bevrijden van mensen uit mensenhandel. De gemeente Zwolle wil deze samenwerking financieel onderstrepen en een impuls geven door het aanstellen van een tijdelijke kwartiermaker en een coördinator slachtoffers mensenhandel. Raadslid Jolien Elshof: ‘De fractie is verheugd dat onze motie voor het aanstellen van een "coördinator slachtoffers mensenhandel" een duidelijk vervolg heeft gekregen. Wij zijn er trots op dat Zwolle met deze investeringen een vuist wil maken tegen dit grote onrecht’.

Reacties op 'ChristenUnie blij met Zwolse vuist tegen mensenhandel'