ChristenUnie Zwolle houdt tweedaagse in Dalfsen

Tweedaagse 2015

De Zwolse gemeenteraadsleden, burgerraadsleden en wethouders van de ChristenUnie startten het nieuwe politieke seizoen afgelopen weekend in Dalfsen. Op vrijdag en zaterdag dachten ze met elkaar na over herkenbaarheid en de profilering van de ChristenUnie in Zwolle.

In aanloop naar de tweedaagse vroegen de Zwolse ChristenUnie-politici mensen in de stad hoe zij nu tegen de ChristenUnie aankijken. De vraag op zichzelf werd door velen al gewaardeerd, maar leverde bovendien  zinvolle input op. Hoe herkenbaar is het geluid van de ChristenUnie-raadsleden? Welk profiel heeft de ChristenUnie in Zwolle en welk profiel zou ze moeten hebben? Welke concrete acties mag de stad van de fractie verwachten in het komende seizoen? Jonathan van der Geer, woordvoerder van de ChristenUnie in de Tweede Kamer, begeleide deze reflectie.

Jos Douma, predikant van de Plantagekerk, wees in een studie en meditatie over Johannes 15 op de goede herder Jezus die iedereen de volheid van het leven wil geven. Een icoon dat Douma meenam, herinnert hem ook in zijn werk hieraan. Het goede leven, daar wil de ChristenUnie zich ook in Zwolle voor inzetten, concludeerde de fractie.

De tweedaagse werd samen met partners en kinderen afgesloten met een barbecue en salades uit de eigen tuin van raadslid Michiel van Willigen. "Een hele toffe start van het seizoen," vond hij.

Reacties op 'ChristenUnie Zwolle houdt tweedaagse in Dalfsen'