Recordopkomst bij presentatie slogan ‘Zwolle verdient maatwerk’

Recordopkomst bij presentatie ChristenUnie-slogan ‘Zwolle verdient maatwerk’

Op een drukbezochte nieuwjaarsborrel (bestuursvoorzitter Anton Kiewiet sprak van “meer mensen dan ik in mijn tijd als voorzitter op een bijeenkomst van de kiesvereniging heb gezien”) heeft de ChristenUnie haar slogan voor de komende verkiezingscampagne gepresenteerd.

Zo’n zeventig belangstellenden zagen in het PEC Zwolle-stadion hoe lijsttrekker Gerdien Rots en wielrenster Anna van der Breggen de campagne met de slogan ‘Zwolle verdient maatwerk’ letterlijk een aftrap gaven.

In haar nieuwsjaarsspeech keek Gerdien Rots kort terug op 2013, maar ging zij vooral in hoe de fractie haar werk in de Zwolse gemeenteraad de komende jaren wil doorzetten. “Samen met sporters, samen met kerken, samen met maatschappelijke organisaties en samen met jou zijn we een beweging van actieve en bewogen christenen in Zwolle.” Daarbij refereerde ze aan de bijdrage die de ChristenUnie leverde aan de kerstpakkettenactie van de Koningskerk, de Nacht Zonder Dak-actie van de VEZ en CGK en aan de inzet van Zwolse sporters en sportorganisaties voor de stad. In een vraaggesprek met Anna van der Breggen werd duidelijk hoe zij zich als Zwolse, christelijke topsporter profileert. “Niet iedereen begrijpt waarom ik als christen op zondag wielerwedstrijden rijd, maar juist zo kan ik me als ‘gewoon’ christen laten zien.”

Volgens Rots is het verhaal van de christelijke beweging die de ChristenUnie vertegenwoordigt nodig in de stad. “De ChristenUnie laat niemand in de steek,” bepleitte ze in haar speech. “En daarbij is maatwerk nodig. Zorgvuldige aandacht voor de ander. We versterken de eigen kracht van mensen en hun sociale netwerk, maar als het niet lukt om op die manier problemen op te lossen, dan moet adequate zorg vanuit de overheid worden geboden. We zullen altijd een schild blijven vormen voor mensen in kwetsbare posities!”

Volgens campagneleider Johannes de Vries is die radicale inzet voor een genuanceerde boodschap niet altijd makkelijk te verkopen. “En toch is dát onze kracht. Verschillen vragen om verbinding, mensen verdienen aandacht en onze stad vraagt om maatwerk. Vandaar de slogan ‘Zwolle verdient maatwerk’.  Maar niet alleen Zwolle. Ook  onderwijs verdient maatwerk, de zorg verdient maatwerk, Holtenbroek verdient maatwerk, et cetera, et cetera. Wij zetten volop in op die genuanceerde boodschap.”

« Terug naar nieuws

Reacties op 'Recordopkomst bij presentatie slogan ‘Zwolle verdient maatwerk’'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.