Zwolse onderwijs nog beter met 'Ieder kind telt'

image0.jpeg

Hoe kunnen wij het Zwolse onderwijs nog beter maken? Ons raadslid Jacob Raap en onze wethouder Michiel van Willigen maken zich al jaren hard voor goede scholing van onze kinderen in de stad. Met het plan 'Ieder kind telt' is weer een belangrijke stap gezet, waarin scholen, opvang en gemeente nog beter gaan samenwerken. Het plan komt voort uit een motie die Jacob samen met andere raadsleden indiende in 2020.

Jacob: “Een sterker onderwijsnetwerk in stad en buurt zorgt voor meer gelijke kansen en mogelijkheden voor kinderen om goed te ontwikkelen. Bijvoorbeeld laaggeletterde kinderen of hoogbegaafden willen we beter kunnen helpen vanuit dit mooie plan.”

In het debat in de gemeenteraad over dit onderwerp stelde Jacob ook voor aan iedere Zwolse school een bedrijf te koppelen voor stages en gezamenlijke projecten. Ook deed hij de oproep aan de gemeente om dit onderwijsplan zo te presenteren dat het ook begrijpelijk is voor ouders en leerlingen.

Reacties op 'Zwolse onderwijs nog beter met 'Ieder kind telt''