ChristenUnie Zwolle heeft zorgen om het missen van een dagritme voor mensen in bijstand en dagbesteding

umit-bulut-qbTC7ZwJB64-unsplash.jpg

Door de Coronacrisis zitten veel mensen noodgedwongen thuis. Ook dagbesteding, begeleiding naar werk en beschut werken zijn daardoor stil komen te liggen. Wietse de Boer "Voor veel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt is daardoor hun daginvulling weggevallen terwijl juist zij veel behoefte hebben aan regelmaat en structuur."

De ChristenUnie en GroenLinks maken zich zorgen over de effecten, op korte en lange termijn, die het ontbreken van een goede daginvulling voor deze groep heeft. Daarom stellen de ChristenUnie en GroenLinks schriftelijke vragen aan het college om duidelijk te krijgen welke mensen wel een vorm van dagbesteding krijgen of weer kunnen krijgen. Ook willen de partijen weten hoe de werk-organisaties zich voorbereiden op het 1,5 meter afstandscriterium zodat de dagbesteding weer opgestart kan worden.

Deze crisis zal er ook voor zorgen dat meer Zwollenaren een beroep moeten doen op de bijstand. Daarom is van belang te weten welke voorbereidingen door Tiem worden getroffen om mensen arbeidsfit te houden en zo snel mogelijk weer aan het werk te helpen als de gelegenheid zich voordoet.