ChristenUnie waardeert momenten van waarde op nieuwjaarsborrel

20190109 Wietse.jpeg

Op een drukbezochte nieuwjaarsborrel van de ChristenUnie in De Gift City zijn een dertigtal zorgverleners die momenten van waarde creëren, in het zonnetje gezet. Professionals en mantelzorgers die genomineerd zijn door andere Zwollenaren, omdat ze zien wat iemand nodig heeft en nèt dat stapje extra doen. Daarmee creëren zij momenten van waarde.

Fractievoorzitter Gerdien Rots benadrukte in haar speech dat de ChristenUnie die menselijke benadering zo waardeert, omdat mensen daarmee gezien worden. Zodat iedereen mee kan doen in onze samenleving. Daarnaast blikte ze natuurlijk terug op een intensief politiek jaar. Een jaar geleden startten we een prachtige verkiezingscampagne, waarin we veel van Zwolle hebben gezien en we ons veel in Zwolle hebben laten zien. Dit werd gezegend met een hele mooie verkiezingsuitslag, waardoor we wederom een coalitie mochten vormen.

De Zwolse nieuwjaarsborrel was ook het startpunt van de ChristenUnie campagne voor de provinciale Statenverkiezingen in Overijssel. Lijsttrekker Renate van der Velde verwees in haar speech naar de encycliek van paus Franciscus over een ‘integrale ecologie’, waarin hij oproept om de wereldwijde zorg voor de schepping te verbinden met de zorg voor de armen die lijden onder de consequenties van verspilling. Van der Velde hield een stevig pleidooi voor duidelijke keuzes voor een duurzame toekomst van Overijssel. Samen met de Zwolse kandidate Annika Van de Belt-Steenbeek gaat ze zich daar namens ChristenUnie Overijssel voor inzetten.

En natuurlijk werd er tijdens de nieuwjaarsborrel fijn bijgepraat. Wat fijn dat we dat met zoveel mensen uit Zwolle konden doen!

Reacties op 'ChristenUnie waardeert momenten van waarde op nieuwjaarsborrel'