Ruth Stoorvogel nieuw raadslid ChristenUnie

Ruth

Ruth Stoorvogel wordt op 17 juli geïnstalleerd als nieuw raadslid voor de ChristenUnie in Zwolle. Stoorvogel volgt Michiel van Willigen op, die op diezelfde dag wordt geïnstalleerd als wethouder. Ze zal zich in de gemeenteraad onder meer bezighouden met armoedebeleid, duurzaamheid en vluchtelingen.

Het aanstaande gemeenteraadslid heeft een lange geschiedenis in Zwolle. Vanuit haar geboorteplaats Hasselt deed ze de middelbare school in Zwolle, waarna ze ook in Zwolle ging studeren en wonen. Op dit moment woont ze samen met haar man Henk Stoorvogel en vier jonge kinderen in Stadshagen.

Stoorvogel: “Ik houd van deze stad, een stad met een rijke geschiedenis en volop potentie voor ontwikkeling. Het is een stad waarin de mensen op elkaar betrokken zijn, waar kerken actief zijn in de samenleving en waar er oog is voor de toekomst van onze kinderen. Zwolle is ook een echte gezinsstad, waar mijn kinderen met veel plezier opgroeien. Maar in Zwolle leven ook gezinnen in armoede en staan nog te veel mensen buiten de samenleving. Voor hen en al de mensen die hen vrijwillig ondersteunen, wil ik aandacht blijven vragen en me inzetten om de stad een stukje mooier te maken.”

Ruth Stoorvogel is momenteel actief als maker van bladen, waaronder de MUSK4, een magazine gericht op buitensport en zingeving. Eerder werkte ze op de P&O-afdeling van Essent, als coördinator vrijwilligerswerk van de Vrije Evangelisatie Zwolle en als ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad Zwartewaterland.

Reacties op 'Ruth Stoorvogel nieuw raadslid ChristenUnie'