Berichten geschreven door Klariska ten Napel

1. Dakloos.jpg
    klariska.png wietse.png
    Door Klariska ten Napel, Wietse de Boer op 5 december 2022

ChristenUnie uit zorgen om schrikbarende groei van dak- en thuislozen

Landelijk is het aantal dak- en thuislozen dat aanklopt voor hulp in een jaar met bijna 25 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van het Leger des Heils. De stijging onder jongeren tussen de 18 en 22 is zelfs 50 procent. Onze fractie schrikt van deze cijfers en wil weten of dit ook in Zwolle zichtbaar is. Onze fractieleden Wietse de Boer en Klariska ten Napel trekken daarom aan de bel met vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders.

Lees meer over "ChristenUnie uit zorgen om schrikbarende groei van dak- en thuislozen"
  2. a5225d20-e603-41fe-aed0-98ea34b07e5f.JPG
    klariska.png
    Door Klariska ten Napel op 1 november 2022

Luisteren naar de stad voor een warm welkom voor vluchtelingen

De raad was 24 oktober bijeen om te spreken over de langetermijnvisie rondom vluchtelingenopvang. Vanuit onze fractie voerde Klariska ten Napel het woord. We willen een gastvrije stad zijn en tegelijk vroegtijdig omwonenden betrekken in de plannen. Klariska ziet de warmte onder veel Zwollenaren maar is tegelijk gespitst op vragen en zorgen van omwonenden.

Lees meer over "Luisteren naar de stad voor een warm welkom voor vluchtelingen"
  3. IMG_5215.JPG
    klariska.png
    Door Klariska ten Napel op 1 september 2022

Fractie overhandigt toiletpot aan wethouder

Onze fractie wil dat de gemeente het tekort oplost aan openbare toiletten in de stad. De partij vroeg hier donderdag 1 september extra aandacht voor met een bijzondere actie. Namens de fractie overhandigde de kersverse ombudsman David Hakvoort samen met raadslid Klariska ten Napel een toiletpot -vol handtekeningen- aan wethouder Dorrit de Jong.

Lees meer over "Fractie overhandigt toiletpot aan wethouder"