Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief april 2020

Oog voor elkaar in tijden van Corona

Beste ##firstname## ##insertion## ##lastname##,

Bij ons op de keukentafel ligt een bult Lego. Nee, we hebben geen kinderen. Ja, het is mijn Lego. Toen ik klein was speelde ik ontzettend veel met die blokjes. Dus toen ik tijdens het struinen naar Corona-nieuws een artikel tegenkwam met als tip om het thuisblijven op te leuken met een Legodoos was ik snel om. Het werd een doos van Lego Architecture, want ik blijf natuurlijk ook raadslid voor het omgevingsbeleid.

Het gaat me eigenlijk niet om de Lego, maar om waar ik die besteld heb. Bij de kleine Lego-winkel in de Sassenstraat. Want de Corona-crisis is ook de tijd van #SupportYourLocals. Kleine ondernemers die smaak geven aan Zwolle en het nu erg zwaar hebben. De straten zijn leeg, de klanten zijn thuis. Laten we waar we kunnen ze helpen, Lego-doos voor Lego-doos, boek voor boek, bezorgmaaltijd voor bezorgmaaltijd.

Ruben van de Belt

Nieuws

De scholen zijn dicht. Nu al twee weken en wellicht duurt het ook nog een tijd. Voor alle kinderen en ouders heeft dat een enorme impact. Je moet je ritme oppakken, op een andere manier (thuis) werken, je kinderen helpen met huiswerk en wennen aan het de hele dag bij elkaar zijn.

Vanaf half mei tot juli zal de eikenprocessierups weer voor overlast gaan zorgen. Met het zachte voorjaar misschien nog wel meer dan in 2019. Gelukkig is de gemeente Zwolle beter voorbereid op het plaagdier. In deze corona-tijd wordt veel gesproken over een ‘intelligente lock-down’.

Lege straten, verlaten pleinen, verstilde parken. Nauwelijks auto’s op de wegen. Bijna geen vliegtuigen in de lucht. Gesloten café’s en restaurants. Aangepaste openingstijden voor veel winkels.  “De maatregelen om het Corona-virus in te dammen zijn goed zichtbaar in Zwolle.

Oog voor elkaar in Corona-crisis

Vanmiddag zag ik tijdens mijn dagelijkse rondje met de hond, overal en nergens knuffelberen voor het raam staan. Eén van de acties die mensen in Corona tijden bedenken en waarbij kinderen beren kunnen tellen tijdens een wandeling (natuurlijk houden we ons aan de richtlijnen). De afgelopen weken zie je prachtige initiatieven in de krant zoals: extra boeken in de tuin-wijkbieb om uit te lenen, kaarten sturen naar jarige kinderen zonder feestje, kleurplatenwedstrijden, medische artikelen die worden ingezameld in de tuin en met de hele buurt bij een tuinder in de problemen je tuinplanten kopen. Daarnaast heb je dan nog de grotere acties zoals klappen voor ons zorgpersoneel, de orgelman die met zijn draaiorgel door Zwolse wijken loopt, samen de ‘Ode an die Freude’ spelen gewoon uit je open raam of deur, groepen mensen die gaan zingen en muziek maken bij verpleeghuizen en natuurlijk de actie van PEC Zwolle bij het Isala. Bijna elke dag komt er wel een mooi initiatief bij, waaruit blijkt dat mensen in Zwolle echt oog voor elkaar hebben.

Hannie van den Berg
Fractieondersteuner

Paasgroet

troost staand zonder logo.jpg

Het Corona-virus gaat rond over de wereld, ook in Zwolle. Misschien hebt u te maken met ziekte, verlies en afscheid. Misschien bent u veel alleen. Of u bent juist extra druk met thuisonderwijs en mantelzorg. Of u werkt onder grote druk als medewerker in een vitaal beroep. Misschien zit u zonder werk thuis in onzekerheid over de toekomst. Hoewel de sociale afstand het lastiger maakt om er voor elkaar te zijn, zien we toch op ontzettend veel plekken in onze stad figuurlijke bomen van hoop. Zoveel mooie initiatieven om er voor elkaar te zijn, aandacht voor elkaar te hebben en elkaar te helpen. Geweldig! Zo komen we samen deze crisistijd door. Hou vol!

Juist in deze stille tijd voor Pasen, mogen we erop vertrouwen dat onze troost een zaailing zal blijken te zijn.

We wensen u een troostvol en hoopvol Paasweekend!

Namens het hele ChristenUnie Zwolle-team

PS: vanuit de gemeente Zwolle wordt veel gedaan om alle Zwollenaren te steunen in deze periode. Wij horen het graag als u zich ergens zorgen over maakt,
via: info@christenuniezwolle.nl

Het gedicht van Renée Luth is geschreven voor Radio 1 en met haar toestemming gebruikt.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts