Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief november 2020

Het is elke dag 'election day'

Beste ##firstname## ##insertion## ##lastname##,

Election Day

De dag dat ik dit schrijf zijn er presidentsverkiezingen in de VS: Election Day. Hoewel er eigenlijk maar 2 kandidaten zijn valt er veel te kiezen: gaat het om mij of om de ander? Kies je eigenbelang of gemeenschappelijk belang? Wordt het opgeklopt succes of krijg je inzicht in beperktheden? Ga je voor leugens of wordt het een zoektocht naar waarheid? Wat een verschil tussen beide kandidaten: er valt veel te kiezen.

Op het moment dat je dit leest is de uitslag misschien bekend. Wat altijd blijft terugkomen zijn de keuzemomenten in je eigen leven. Wat zijn jouw keuzes? Wie wil je zijn? Je hebt de wijsheid nooit in pacht en er zijn vaak veel verschillende wegen die naar hetzelfde doel leiden….. Samenwerken kost tijd en energie maar levert altijd meer op. Over veel dingen kun je een mening hebben maar het blijft waardevol te toetsen aan andermans mening.

Waarvoor ga jij? Eigenlijk is het elke dag Election Day.

Job Looijenga

Nieuws

De situatie bij de abortuskliniek in Zwolle vraagt om goede afspraken. Zwangere vrouwen moeten zonder intimidatie de kliniek kunnen bereiken. In ons land heb je immers recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer. Tegelijkertijd moeten betogers binnen zicht- en gehoorafstand van de abortuskliniek kunnen betogen.

De nieuwe plannen voor woningbouw aan de Zwartewaterallee vallen in de smaak bij de ChristenUnie. Na plannen voor woningbouw bij de IJsselhallen ligt er nu een eerste plan voor woningen aan de verkeersring in Zwolle. Hiermee komen we tegemoet aan de wensen van veel Zwollenaren en mensen van buiten Zwolle, die op zoek zijn naar een woning in Zwolle.

Van betekenis zijn voor de mensen in de stad, daar staat de ChristenUnie voor en willen we Zwollenaren toe oproepen: Oog voor Zwolle, oog voor elkaar. In Corona tijd krijgt onze slogan krijgt nog meer betekenis!

Ook economische activiteiten kun je inzetten om van betekenis te zijn voor de maatschappij

Tea and Attention

Ze stak gelijk van wal. Het lelijke virus houdt haar al sinds maart aan huis gekluisterd. Ze deelde haar teleurstelling over het feit dat ze al die tijd niets hoorde van de mensen uit haar omgeving. Het volgende moment bleek dat buurjongens haar toch een keer een zelfgebakken cake hadden gebracht. Maar ze durfde die niet op te eten vanwege haar angst ziek te worden. En als ze in het zonnetje op het bankje in haar tuin zat vreesde ze elke keer weer dat voorbijgangers te dicht bij zouden komen.
Veel mensen hunkeren naar aandacht. Tegelijk is het dikwijls niet eenvoudig hen aandacht te geven op een manier die wordt aanvaard.
Ik heb een vriendin die tien jaar geleden in een dorp kwam te wonen. De mensen vonden haar maar overdreven: ze lachte te hard, vertelde ze laatst. Maar ze trok zich er niks van aan en bleef contact met de mensen zoeken. Reageerde die dame in de straat amper op haar zelfgebakken taart, dan deed ze nog een poging en gaf een tekening van haar dochter en een uitnodiging om een kopje thee te drinken erbij. Met het verstrijken van de jaren veranderde de wijze waarop mensen over haar spraken. Tegenwoordig is ze een zeer geliefd persoon in het dorp en weet iedereen inmiddels haar open achterdeur te vinden.
Het is een kunst om hulp te vragen en aandacht te ontvangen. Maar aandacht geven is evenzeer een kunst. Soms moeten we dapper door blijven experimenteren. Hou vol, geef het niet op. Laten we in deze steeds groter wordende stad nooit die warme dorpse betrokkenheid verliezen....

Ruth Stoorvogel

Hart onder de riem

Sinds 14 oktober zijn de cafe's, restaurants en horeca weer gesloten. Om de ondernemers een hart onder de riem te steken bracht Jolien Elshof een bloemetje bij 1 van de ondernemers.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts