Campagnesite

ChristenUnie Zwolle 2018-2022: Oog voor Zwolle, oog voor elkaar!

Op een drukbezochte nieuwsjaarsbijeenkomst heeft de ChristenUnie Zwolle haar verkiezingsprogramma voor de raadsperiode 2018-2022 gepresenteerd. Nadat de leden zich op 30 november 2017 al positief uitspraken over de inhoud ervan, is het verkiezingsprogramma nu ook gepubliceerd.

Verkiezingsprogramma in gewone taal
Naast het uitgebreide verkiezingsprogramma, kunt u ons programma ook lezen in gewone taal: korte zinnen en begrijpelijke woorden. Daarnaast is er ook een samenvatting en een ingesproken versie voor blinden en slechtzienden.

Hiermee brengen wij één van onze standpunten in de praktijk: het versimpelen van de communicatie vanuit de overheid. Voor de ChristenUnie telt ieder mens mee, maar we zien dat het mensen soms niet lukt om mee te komen. Heel concreet vormt de manier waarop de gemeente communiceert vaak al een belemmering. Dat is vaak veel te ingewikkeld. Wij willen laten zien dat het ook simpeler kan, te beginnen bij ons eigen verkiezingsprogramma.

Sinds 2014 is de ChristenUnie de grootste partij in Zwolle.
Gerdien Rots: "We zijn trots op wat er samen met de stad bereikt is, zoals de overgang van de zorgtaken naar de gemeente. Dat is in Zwolle zorgvuldig verlopen. En we zijn ondanks de financiële crisis als regio Zwolle een economische topregio gebleven. We zijn blijven investeren in de aantrekkelijkheid van de stad! Maar we zijn nog niet klaar."

Oog voor de toekomst
Na de verkiezingen op 21 maart 2018 wil de ChristenUnie onder andere inzetten op het gebruik van schonere energie. Binnen één generatie wil de partij af van de fossiele brandstoffen. Om huishoudens daarbij te helpen, stelt de partij een duurzaamheidslening in voor bijvoorbeeld zonnepanelen. Ook moeten mensen gemakkelijk informatie en advies kunnen krijgen over simpele stappen die zij kunnen zetten om duurzame keuzes te maken. Zo'n adviseur, een duurzaamheidsmakelaar, zou gratis beschikbaar moeten zijn.

Deze en andere standpunten lees je in het verkiezingsprogramma, de samenvatting, de versie in gewone taal of de ingesproken versie voor blinden en slechtzienden.

De ChristenUnie Zwolle gaat bier brouwen met vaders!

201803032 CUZwolle Brouwende Vaders logovrijdag 23 februari 2018 De ChristenUnie Zwolle heeft oog voor het vaderschap. Informatie over opvoeden richt zich meestal op vrouwen, maar vaders zijn ook opvoeders. Hele belangrijke opvoeders zelfs! Ronald Buitenhuis, ... lees verder

Zeven handtekeningen onder Zwols Seniorenkompas!

Aankondiging Seniorenkompas Segersdinsdag 20 februari 2018 Tijdens een drukbezochte bijeenkomst in Westenhage werden op vrijdag 16 februari 2018 zeven handtekeningen gezet onder het Zwols Seniorenkompas. De eerste handtekeningen werden gezet door ... lees verder

Gert-Jan Segers ondertekent het Zwols Seniorenkompas

Aankondiging Seniorenkompas Segersmaandag 12 februari 2018 Vrijdag 16 februari ondertekenen lokaal lijsttrekker Gerdien Rots en ChristenUnie partijleider Gert-Jan Segers het Zwols Seniorenkompas in Westenhage. Het Zwols Seniorenkompas geeft een duidelijke koers aan het seniorenbeleid in de stad voor de komende 4 jaar. Tijdens deze middag gaan bezoekers met vertegenwoordigers van ouderenorganisaties, zorg- & welzijnsaanbieders en politici in gesprek. Waar moet de komende vier jaar zowel lokaal als landelijk op worden ingezet als het gaat om senioren? lees verder

Kroegcollege in studentencafé met minister Arie Slob