Steun voor verenigingen met problemen door stijgende energieprijzen

jacob.png
Door Jacob Raap op 15 oktober 2022 om 10:12

Steun voor verenigingen met problemen door stijgende energieprijzen

Houden sportclubs en maatschappelijke organisaties deze winter hun hoofd boven water? Wij zijn heel bezorgd dat verschillende Zwolse verenigingen in zware problemen komen door de stijgende energieprijzen. In de donkere maanden kan er vaak alleen worden getraind als sportvelden worden verlicht. En een wijkcentrum moet verwarmd worden om een welkome plek te zijn.

Wij willen dat Zwollenaren samenkomen voor sport en ontspanning. De verenigingen hebben een belangrijke plek in onze samenleving. Daarom steunen wij twee moties die de gemeente oproepen om bij te springen. Sommige lichtinstallaties kunnen duurzamer en stookkosten van verenigingsgebouwen kunnen wellicht nog een stuk omlaag door betere isolatie. Wij willen dat gemeente daarom helpt met advies voor de aanvraag van eventuele financiële regelingen en programma’s voor verduurzaming. Raadslid Jacob Raap: “Het gaat om heel praktische nabije hulp. Advies op maat door mensen die bekend zijn met de plek zoals buurtcoaches.”

We vinden het ook belangrijk dat leden van sportverenigingen niet de dupe worden van de stijgende energielasten. We willen voorkomen dat clubs zich gedwongen voelen prijsstijgingen door te voeren in de contributies, met mogelijk gevolg dat leden afhaken. Jacob: “We merken ook dat veel verenigingen niet de weten wat er allemaal mogelijk is qua subsidieregelingen en ondersteuning. Goed advies kan een enorm verschil maken in de kosten.”

Labels: , , ,