Zwolle ontvangt rijksgeld voor versnelde woningbouw

Bouwen wonen.jpeg

Zwolle ontvangt rijksgeld voor versnelde woningbouw

Zwolle ontvangt vanuit het Rijk 53 miljoen euro om versneld woningen te kunnen bouwen. Het geld wordt vooral gebruikt voor de Spoorzone en het Stadshart. Ook wordt het geld ingezet om bewoners duurzaam te laten reizen tussen woning en werk. Zo komt er onder meer een fietstunnel tussen de Spoorzone en Stadshagen.

Wethouder Gerdien Rots van Ruimtelijke Ordening is blij met het geld uit Den Haag: Woningbouw en bereikbaarheid gaan hand in hand. De extra bijdrage van het Rijk is nodig om te werken aan goed bereikbare woongebieden. Vooral met ruimte voor voetgangers en fietsers en een goede balans tussen groen en water. Dit is een mooi succes voor Zwolle.”

Fractievoorzitter en woordvoerder Wonen Ruben van de Belt is blij met de bijdrage van het Rijk: "Hiermee kunnen we veel betaalbare woningen bouwen aan de stad. Juist voor starters, jonge gezinnen maar ook studenten komt er veel plek bij. Zwolle wordt zo ook hun thuis".

Labels: , , , ,