ChristenUnie en GroenLinks starten samen verkenning

Logo CU Zwolle 2022.png
Door Team ChristenUnie Zwolle op 22 maart 2022 om 13:35

ChristenUnie en GroenLinks starten samen verkenning

De ChristenUnie en GroenLinks starten samen het proces in de vorming van een nieuwe coalitie. De ChristenUnie werd nipt de grootste, maar haalde net als GroenLinks zeven zetels. Als de twee grootste partijen van Zwolle nemen ze daarom gezamenlijk het voortouw. Samen stellen zij Arie Slob voor als verkenner in dit formatieproces.

Slob gaat op korte termijn om tafel met alle Zwolse fracties. Fractievoorzitter Ruben van de Belt: “Samen met GroenLinks hebben wij gekozen voor Arie Slob als verkenner. Daarmee hebben we iemand bereid gevonden met een sterke binding met Zwolle en tegelijk kan rekenen op een breed draagvlak binnen en buiten de politiek. Met de keuze voor Slob gaan we voor een rustig en zorgvuldig proces, waarbij alle partijen in openheid uitgenodigd worden aan te geven welke kansen zij zien. Zo werken wij samen aan een duurzaam, sociaal en betrokken Zwolle. Een stad die klaar is voor morgen, met oog voor wat er vandaag eerlijker en beter kan. Een plek waar je thuis bent.”

Woensdagavond start het proces met een duidingsgesprek. Alle Zwolse partijen in de gemeenteraad gaan dan in gesprek over de uitslag van de verkiezingen, de opdracht aan de verkenner en het verdere proces. Daarna start de verkenner met zijn taak.

Arie Slob (60) is lokaal en landelijk politiek actief geweest. Tot voor kort was hij nog Minister van Onderwijs en Media. Slob woont al geruime tijd in Zwolle en kent het Zwolse raadswerk van binnenuit. Van 1993 tot 2001 was hij raadslid in onze stad.

Labels: , , ,