voorstellen commissies & interactief programma

Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Januari 2021 - 'MET HET OOG OP DE VERKIEZINGEN'

Ledenvergadering dinsdag 9 februari 2021

Allereerst wensen we jou en je naasten heel veel Zegen voor het nieuwe jaar 2021!

Een onrustige wereld bepaalt ons er extra bij hoe kwetsbaar we zijn en hoe belangrijk een goede rechtvaardige overheid is. God wil ons de weg wijzen en bij ons zijn, dat belooft Hij. Dat bidden we ook de fractie en wethouders toe!

Onze geplande Nieuwjaars-ontmoeting in de Gift-City kon vanwege de Corona-maatregelen helaas niet plaatsvinden. Toch willen we jullie graag ontmoeten en met jullie bijpraten. We hebben niet stilgezeten!

Graag stellen we op 9 februari een aantal commissies aan je voor en horen we graag van jou met welke thema's we als CU Zwolle volgens jou aan de slag moeten! Het thema van onze ledenvergadering is 'met het oog op de verkiezingen'. We willen aandacht besteden aan de landelijke verkiezingen in maart 2021 en aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2022.

Agenda ledenvergadering  (20.00 - 21.00 uur)

1. Welkom & Opening
  2. Vaststellen agenda
  3. 2e Kamerverkiezingen: *Zwolse landelijke kandidaten *Campagneteam *Campagne-activiteiten
  4. Gemeenteraadsverkiezingen 2022: *Selectiecommissie *Programmacommissie
  5. Vertrouwenspersoon *verderop in deze uitnodiging vind je hierover meer informatie.
  6. Vaststellen/akkoord bevinden van de bijlagen bij de uitnodiging, verderop meer hierover.
  7. Afsluitende (digitale) borrel

De volgende ALV staat gepland op dinsdagavond 8 juni 2021. Noteer je deze datum alvast in je agenda? Hopelijk kunnen we elkaar dan weer fysiek ontmoeten!

Online, máár interactief!

Vanwege de Corona-maatregelen kunnen we elkaar als bestuur en leden van CU Zwolle helaas niet fysiek ontmoeten. Daarom gaan we op dinsdagavond 9 februari van 20.00 uur tot 21.00 uur voor het eerst een online ledenvergadering houden. Veel van jullie zullen het afgelopen jaar al heel wat uurtjes achter het scherm hebben gezeten. Wij hebben daarom ons uiterste best gedaan om toch een interessante en frisse ledenvergadering te houden. We heten onze nieuwe leden daarbij extra warm welkom!

We hopen dat je hierbij aanwezig zult zijn. Wil je je aanmelden uiterlijk maandag 8 februari via hannie@christenuniezwolle.nl? Zij zorgt er dan voor dat je gekoppeld wordt aan de juiste digitale omgeving en stuurt jou daarna een linkje, zodat je deel kunt nemen.

Ons programma zal een afwisseling zijn tussen 'live'  en van te voren opgenomen videofilmpjes. We hebben voor deze online meeting een host gevonden in Marijke Brouwer. Zij zal ons ons op een inspirerende manier door het programma loodsen, waardoor het hopelijk allemaal niet zo digitaal aanvoelt... Velen van jullie kennen Marijke nog van de campagnecommissie en ‘voice -over’ van ons veel bekeken campagne filmpje in 2018!

Om ons uit te nodigen voor deze ALV heeft Marijke een persoonlijke boodschap ingesproken. Klik hier om deze te bekijken.

marijke brouwer.jpg

Instemmen? Akkoord gevraagd

Bij deze uitnodiging sturen we een aantal documenten mee waarop we je - vanwege het online karakter van de vergadering - vooraf om instemming vragen.

Dit zijn:

1. verslag ledenvergadering 2 juli 2020
  2. opdracht selectiecommissie
  3. voorgestelde namen selectie- en programmacommissie
  4. profielschets Raadslid CU
  5. procedure kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen 2022

Je kunt de documenten, inclusief de samenstelling van de commissies, vinden door hier te klikken.

Heb jij bezwaren tegen het verslag, de voordrachten en/of profielschets, reageer dan schriftelijk (per mail) naar het bestuur via bestuurcuzwolle@gmail.com uiterlijk op dinsdag 2 februari 2021. Eventuele bezwaren zullen tijdens de vergadering worden behandeld en opgenomen worden in het verslag.

Heb je andere, belangstellende vragen? Deze kunnen natuurlijk gewoon gesteld worden tijdens de ALV. Uiteraard gaan we ook online graag met jou in gesprek!

Zijn er items die je belangrijk vindt voor het verkiezingsprogramma? Wil je deze dan met ons delen? Dit is zinvolle input bij de start van het werk van de programma-commissie. Tijdens de ALV is hier ook ruimte voor in het programma (zie agendapunt 4 – gemeenteraadsverkiezingen).

Vertrouwenspersoon

Het landelijk bureau adviseert de afdelingen om een vertrouwenspersoon in te stellen voor de periode van en met het oog op de selectieprocedure.

Wim Noordzij (predikant GKV Opstandingskerk en bestuurslid New Wine) is voor onze afdeling beschikbaar en bereikbaar via telefoonnummer 06-30468284 of wimnoordzij@gkvzwollenoord.nl

Campagnecommissie 'Landelijke verkiezingen 2021'

Woensdag 17 maart is het zover, de Tweede Kamerverkiezingen. Maar liefst 50 mensen staan op de kandidatenlijst. Een lijst waarop ook twee Zwollenaren staan: Gerdien Rots op plek 16 en Henk Stoorvogel op plek 50. Zij staan op de kandidatenlijst om stem te geven aan thema's die voor de ChristenUnie belangrijk zijn, aan hoopvolle keuzes voor wat echt telt. Zorg voor elkaar, een economie waarin mensen centraal staan en kiezen voor de schepping zijn de belangrijke thema's.

Mijn naam is Annika van de Belt en ik mag de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen hier in Zwolle coördineren. Een leuk en in deze tijd ook zeker een uitdagende klus. Dit doe ik gelukkig niet alleen. Ruben van de Belt is het aanspreekpunt vanuit de fractie en Margaretha van Faassen vanuit het bestuur. Daarnaast hebben we nog een team van enthousiaste leden die meedenken met en betrokken zijn bij het organiseren van activiteiten.

annika steenbeek.JPG

Ik ben voor de ChristenUnie bij meerdere campagnes betrokken geweest. Voor mij draaide die campagnes vooral om ontmoeting en gesprek over wat er echt toe doet. We leven nu in een tijd waarin we te maken hebben met maatregelen die zijn genomen om het coronavirus in te dammen. Maatregelen die ook gevolgen voor onze campagne. Dat betekent dat het organiseren van bijeenkomsten, fysieke activiteiten en ontmoetingen op de straat niet mogelijk zijn. Voor ons dus de uitdaging om vooral online ontmoeting te creëren en stem te geven aan thema's die voor ons belangrijk zijn. Een uitdaging die we graag aan gaan. En we hopen jij met ons.

Dat kan door 1. gebed, 2. door een financiële bijdrage op rekeningnummer NL64ABNA0432983740 tnv CU Zwolle én 3. door mee te denken en doen met activiteiten. Zo gaan we in de laatste weekend voor de verkiezingen (zaterdag 13 maart) informatieve flyers en kaarten aan ouderen rondbrengen. Daarvoor zoeken we nog een aantal enthousiastelingen die ons daarbij kunnen helpen. We doen het samen! Ben jij wel toe aan een 'ouderwets uitje'? Neem dan contact met mij op via het e-mailadres annikasteenbeek@gmail.com. We maken er dan met z'n allen (op gepaste afstand) een mooie (mid)dag van!

Bedankt!

We hebben intussen afscheid genomen van onze periodiek aftredende voorzitter Marcel Hindriks.

marcel hindriks.JPG

Tevens hebben we wegens verhuizing afscheid genomen van onze secretaris/penningmeester Carol Nader.

carol nader.jpg

Beiden enorm bedankt wat jullie voor de afdeling hebben betekend!

Bestuurslid Jurjen Bakker is intussen gestopt - zijn nieuwe baan bleek niet te combineren met genoeg tijd voor deze bestuursfunctie. Jurjen ook bedankt voor je bijdrage, al was het kort!

Bestuur CU Zwolle

Margreet Balkenende           voorzitter