Verkiezingsprogramma CU Zwolle - GR maart 2022

Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

ALV 25 november 2021 - Ons verkiezingsprogramma is klaar!

Afscheid... Welkom!

Na 5 jaar geef ik, per 1 januari 2022, het stokje door!

Bij het voorstellen tijdens de ALV 5 jaar geleden deelde ik iets uit het boek van Gert-Jan Segers dat net was uitgekomen: ‘Hoop voor een verdeeld land’.

Ik deelde toen iets van wat mij geraakt had, namelijk hoe mooi het zou zijn als onze economie de visie van de’ thuiskom economie’ zou weten te omarmen. Voor mij betekent dat, dat economie er dienstbaar aan is dat mensen een veilig en warm (t)huis hebben en hun talenten goed kunnen ontwikkelen.

Het intense beeld van thuiskomen zie ik terug in het schilderij van Rembrandt: de verloren zoon.

Na een volle bestuursperiode van 4 jaar ben ik in verband met een totale bestuurswissel een jaar langer gebleven dan aanvankelijk gedacht. Dat was een echte uitdaging in coronatijd. Wat een kracht, visie en energie heb ik in de afgelopen jaren mogen zien bij de fractie, wethouders, commissies en bestuur. Wat wordt er veel gegeven, soms net wat te veel. Enorm bedankt voor de fijne samenwerking binnen commissies en rond zoveel verschillende thema’s.

Ik heb CU beter leren kennen en hoop dat onze visie en eigenheid, de bron waaruit we putten steeds helder mag blijven. Juist in deze tijd waarin het gaat om vrijheid, solidariteit en rechtvaardigheid!

Het worden nog spannende weken en maanden in ons land. Ook richting de verkiezingen. Ons koninkrijk valt onder Gods Koninkrijk! Dat is wat rust geeft, elke dag weer!

CU zou CU niet zijn als vanuit deze rust ook steeds de mouwen opgestroopt blijven... Ik wens jullie alle zegen, ieder op haar /zijn eigen werkplek.
En... alvast een heel hartelijk welkom aan mijn opvolgster. We hebben veel vertrouwen in haar!

SeeYou!

Margreet Balkenende

Online, interactief en inbreng van de leden!

Wij hebben u en jou op onze laatste ALV uitgenodigd voor de ALV op donderdagavond 25 november. Toen gingen we er met z'n allen nog vanuit dat dit gewoon fysiek zou kunnen gebeuren. Maar, door de corona-maatregelen die afgelopen vrijdagavond werden afgekondigd, moeten wij de komende ALV toch online houden.

Wij nodigen u en jou van harte uit, want op de agenda van deze avond staat het verkiezingsprogramma dat in de afgelopen maanden is geschreven door de programmacommissie.

De programmacommissie wil u en jou, de leden, graag vertellen over de inhoud van het verkiezingsprogramma - het document waar we als CU de Zwolse verkiezingen mee in willen gaan. Ook is er op deze avond ruimte om te stemmen over ingebrachte amendementen. Aan het einde van de avond willen we aan onze leden vragen om in te stemmen met het programma. Kortom: het is zeer waardevol als zoveel mogelijk leden aanwezig zijn!

Wilt u / wil jij laten weten dat je komt? Mail dan naar bestuurcuzwolle@gmail.com met de boodschap: 'ik ben erbij op de 25e!'. Wij zorgen dat u/jij in de week van 25 november een mail ontvangt met daarin de link naar de online omgeving. De bijeenkomst begint om 20.00 uur en duurt tot uiterlijk 21.30 uur.

Marijke Brouwer zal de avond hosten. Dit betekent dat het, ook al is het online, een enerverende bijeenkomst zal worden!

marijke brouwer.jpg

Instemmen met het verkiezingsprogramma?

Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan het verkiezingsprogramma, waarmee we de Zwolse Gemeenteraadsverkiezingen in willen gaan. Vanaf 19 november kunt u/kun jij via deze link het concept Verkiezingsprogramma inzien.

Tot en met 23 november kunnen leden amendementen indienen. Deze kunnen per mail worden verstuurd aan bestuurcuzwolle@gmail.com. Ook vragen kunnen via de mail aan ons verzonden worden via hetzelfde mailadres.

Op de online ALV op 25 november zullen we de ingebrachte amendementen en vragen behandelen en kunnen de leden hierover stemmen. Aan het einde van de vergadering kan dan hopelijk worden ingestemd met het verkiezingsprogramma.

Voordracht nieuwe bestuursvoorzitter: Janny Budding

Per 1 januari 2022 gaan we afscheid nemen van onze voorzitter Margreet Balkenende-Rozema.

Zij heeft het bestuur met enthousiasme en flair geleid en ons wegwijs gemaakt in het CU-landschap, waarvoor wij haar zeer erkentelijk zijn.
Binnen de CU Zwolle heeft ze met verve haar rol van voorzitter vorm gegeven, door met wijsheid, tact, bezonnenheid, haar inzicht in kalmte uit te drukken in woorden. Ze wees er daarbij regelmatig op dat ze dat in afhankelijkheid van de Geest zo kon doen.

Wij vinden het vanzelfsprekend jammer om haar te laten gaan, maar we geloven dat er een waardige opvolger komt in Janny Budding. Janny heeft aangegeven bereid te zijn om de rol van bestuursvoorzitter over te nemen.

Graag willen we daarom aan onze leden vragen om in te stemmen met deze voordracht. Stemming hierover vindt plaats tijdens de online ALV.

--------------------------------

Sinds 1996 mag ik mij, Janny Budding, met trots Zwollenaar noemen en nu na 25 jaar woon ik samen met mijn man Wouter en onze 2 dochters van 21 en 16 jaar nog steeds met veel plezier in een gezellige straat in Zwolle Zuid.

In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij, en mede-eigenaar van xpand Nederland. Een organisatie op het gebied van training, coaching en organisatieadvies. Daarbij maak ik sinds 2 jaar deel uit van het Internationale Bestuur van xpand International en mag ik mede vorm geven aan xpand en het werk van onze organisatie in 14 andere landen naast Nederland.

Het afgelopen decennium heb ik met veel plezier in verschillende Besturen mee mogen besturen en ik hoop en zie er naar uit om de komende jaren met het bestuur van ChristenUnie Zwolle op te mogen trekken in de rol van Voorzitter om daarmee in deze rol ondersteuning te bieden aan het geluid en de standpunten van de CU die mij als mens, als christen en als inwoner van Zwolle na aan het hart liggen.

In mijn rol binnen het bestuur hoop ik de komende jaren velen van jullie te gaan ontmoeten.

Welkom op het partijcongres!

Op zaterdag 20 november 2021 houdt de ChristenUnie weer een partijcongres. Lang zag het er naar uit dat we weer als vanouds met honderden leden in een zaal konden samenkomen, maar vanwege de toegenomen drukte in de ziekenhuizen en de hartekreet vanuit de zorg om éxtra voorzichtig te zijn heeft het Landelijk Bestuur besloten om het congres alleen nog online te laten plaatsvinden. Als partij willen we hierin onze verantwoordelijkheid nemen en niet de grenzen opzoeken van wat mogelijk is. We hopen dat u dit begrijpt.

Het programma is wat aangepast en ingekort, maar nog steeds erg aantrekkelijk. Het thema van het congres blijft Samen recht doen

Om deel te nemen aan het congres en te kunnen stemmen, kunt u zich aanmelden via de congreswebsite tot dinsdag 16 november 12:00 uur. Snelheid geboden dus!

Als u zich ná de deadline van dinsdag 16 november 12:00 uur aanmeldt, kunt u het congres gewoon online volgen, maar kunt u helaas niet stemmen tijdens het congres.

Bestuur CU Zwolle

Margreet Balkenende           voorzitter