Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief december 2021

Hoe blijven we veerkrachtig?

Beste ##firstname## ##insertion## ##lastname##,

En weer valt het tegen met corona! Ondanks vaccinatie nu toch weer ingrijpende maatregelen! Veel mensen, ook ikzelf, worden er moedeloos van. Het zou toch beter worden met het vaccin? “Samen krijgen we corona eronder”, lijkt verder weg dan ooit. De veerkracht in de samenleving neemt snel af.

Hoogleraar Boutellier typeert onlangs in dagblad Trouw de uitzichtloosheid: “Even hoop, opluchting, en hup het dal weer in”. Hij onderscheidt drie fases die een samenleving in deze crisis doormaakt: incasseren, herstellen (met terugvallen) en verbeteren. Incasseren en herstellen lukt wel. De kneep zit ‘m in het verbeteren. Dat begint met een eerlijk perspectief: hoe te leven met het virus gedurende langere tijd? Wat is het grotere perspectief uitgesplitst per domein zoals het onderwijs, de zorg etc.?

ChristenUnie Zwolle wil graag werken aan dat lange-termijn perspectief. We doen dat in afhankelijkheid van onze Hemelse Vader. We weten dat Hij met Zijn liefde om ons heen is. Vanuit die zekerheid brengen we Zwolle, ook in coronatijd, verder. Onze kinderen, die nu in de crisis opgroeien, verdienen hoop, een toekomstperspectief. In deze nieuwsbrief leest u hoe we dat als uw volksvertegenwoordigers doen. Ook horen we graag van u welke perspectieven u ziet om te leven in deze crisis.

Jacob Raap

Nieuws

Echtscheidingen hebben een enorme impact, vooral voor kinderen. In 2015 drong dat goed door bij toenmalig ChristenUnie-raadslid Job Looijenga. Het lezen van een brandbrief van het Nederlands Jeugdinstituut aan alle Nederlandse gemeenten vuurde hem aan..

Lees hier verder

ChristenUnie Zwolle is blij dat ons college een helder kompas hanteert bij het maken van de (financiële) keuzes voor de stad. Vrijdag 12 november stelde de gemeenteraad de begroting vast voor 2022 waar de ChristenUnie van harte mee instemt..

Lees hier verder

Wat heeft Holtenbroek nodig voor de komende jaren? Niks doen, meer van hetzelfde bouwen of juist investeren in een afgewogen duurzame mix van woningen waardoor Holtenbroekers kunnen doorgroeien in de prachtige kleurrijke wijk. Voor die vraag stond de ChristenUnie..

Tea and Attention

“Ik heb zo’n zin in Sinterklaas”, verzuchtte mijn zoontje bij het aanbreken van een nieuwe dag. “O ja, waarom zie je daar zo naar uit?” Zijn ogen begonnen te glinsteren en ik moet toegeven dat zijn antwoord mij verraste. “Omdat het gratis is!”  Tja voor jou wel schatje, maar voor heel veel hulpsinterklazen niet, was mijn onuitgesproken gedachte.

Diezelfde dag ontving ik een appje van een vriendin: “Ik heb hier nog een loopauto staan, ken jij nog een gezin die dit prachtexemplaar goed zou kunnen gebruiken?” In dit soort gevallen neem ik vaak contact op met D. Zij wist er inderdaad wel raad mee. Samen met wat studenten was ze van plan Sinterklaascadeautjes bij Zwollenaren langs te brengen. Haar plan verwarmde mijn hart. Want samen vieren is samen delen en samen delen maakt een feest pas echt een feest. En een echt feest zorgt altijd voor verbinding. En verbinding is misschien wel het mooiste en grootste cadeau dat we op dit moment kunnen ontvangen.

Ruth Stoorvogel

Nieuws van het campagneteam

"Als campagnekernteam merken we het: het is ‘game on!’ Alle partijen zijn keihard aan het werk om hun campagnes voor te bereiden, en ook wij zitten niet stil. Na een inspirerende zaterdag met de top 20 van de kandidatenlijst zijn we volop in de weer. Denk aan fondswerving, grafische vormgeving, videografie, slogan, ideeën voor ludieke activiteiten maar ook anticiperen op de plotselinge(Covid-gerelateerde) wendingen. Alles wordt langzaam maar zeker in de steigers gezet. We kunnen niet zonder de creativiteit en inzet van ál onze leden; campagne voeren doen we samen!

Heeft u/heb jij een ingenieus idee? Schroom niet en laat het ons weten via campagne@christenuniezwolle.nl."

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts