Informeren, meepraten en fysiek ontmoeten!

Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Op weg naar de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 in Zwolle

We mogen elkaar weer ontmoeten!

Vanwege de versoepelingen kunnen we elkaar als bestuur en leden van CU Zwolle gelukkig weer fysiek ontmoeten! In tegenstelling tot de 'save the date' waar we nog uitgingen van een online ALV kunnen we je nu uitnodigen op locatie BrainZ aan het Lubeckplein, recht tegenover het stadskantoor. Op deze locatie is het mogelijk om de anderhalve meter afstand te bewaren.

We verzoeken je wel om je aan te melden voor de ALV. Dat kan door een mailtje te sturen waarin je aangeeft aanwezig te zijn op deze avond. We heten onze nieuwe leden daarbij extra warm welkom!

Vanuit het bestuur

Komende ALV is in BRAINZ. Iets wat heel normaal was, is nu weer bijzonder. Deze tijd brengt daarom ook vernieuwing. Wie had ooit gedacht dat je een ALV ook digitaal en toch interactief, kunt doen. Het bracht een ‘kleine studio’ voort met de mogelijkheid van inbellen door Eppo Bruins, zoals te zien op bovenstaande foto.

De Gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 zijn in volle voorbereiding. Graag nemen we je daarin mee de komende ALV. Denk en doe mee met het ontwikkelen van ons nieuwe verkiezingsprogramma. Samen weten we meer dan alleen, visie vormen over toekomstig Zwolle.

Wat hebben we dat ‘samen’ gemist: de informele ‘wandelganggesprekjes’, het vieren van jubileum, verjaardag en Pinksteren. Kortom: Elkaar ontmoeten. We zien uit naar een nieuw seizoen waar het allemaal weer mogelijk is. Laten we daarbij de eensgezindheid vasthouden, door respect voor en gerichtheid op elkaar. “Blijf in Mij, gelijk Ik in u, opdat gij veel vrucht draagt.” Joh 15 5 NGB.

Dat is het hart van de ChristenUnie: in alle omstandigheden ons oog gericht houden op Hem en zo voortdurend gevoed worden door Zijn liefde en dan ons oog richten op de mensen om ons heen, elkaar meenemend en voor de hele stad het goede zoekend.

We wensen jou een mooie zomertijd.

margaretha     Namens het bestuur,  Margaretha van Faassen

Ledenvergadering dinsdag 29 juni 2021

Het thema van onze ledenvergadering is 'op weg naar de Gemeenteraadsverkiezingen van 2022 in Zwolle'. Onze focus is vanaf nu gericht op maart 2022 en er is achter de schermen al veel gebeden, gedacht en gewerkt.

Graag stellen we op 29 juni de campagneleider(s) aan je voor. Daarna presenteert de programmacommissie de contouren van het verkiezingsprogramma voor 2022 en gaan we hierover met elkaar in gesprek.

Agenda ledenvergadering  (20.00 - 22.00 uur, inloop vanaf 19.45 uur)

1. Opening door voorganger Wouter Smid
  2. Presenteren en vaststellen Financieel jaarverslag 2020 door de penningmeester
  3. Vaststellen verslag ledenvergadering (ALV) 12 februari 2021
  4. Voordracht Duo campagneleiders Ruth Stoorvogel en Ardjan de Boo
  5. Interactief verkennen raamwerk verkiezingsprogramma door Jacob Raab
  6. Afsluitende borrel

De volgende ALV staat gepland op dinsdagavond 12 oktober 2021. Noteer je deze datum alvast in je agenda?

Campagneleiders GR 2022 CU Zwolle

Een nieuwe vorm voor CU Zwolle: Duo campagneleiderschap!

Wij stellen hieronder beide campagneleiders alvast kort aan je voor. Zij zullen zich op de ALV zelf verder aan je voorstellen.

Ruth Stoorvogel

is ons bekend als raadslid. We zien in haar iemand die een teambuilder is, zij kent de Zwolse politiek van binnenuit en heeft een groot extern netwerk. Naast aanjager houdt zij ook goed overzicht. Ruth is goed in staat om vanuit het perspectief van de kiezers te kijken naar politieke vraagstukken en zij brengt veel publicatie-vaardigheden mee.

Ardjan de Boo

heeft politicologie gestudeerd aan de Radboud Universiteit, spreekt veel (o.a. in kerken) en wil zich graag meer inzetten voor CU Zwolle. Hij heeft een enorme drive om zich vanuit de verbinding met onze hemelse Vader in te zetten voor de stad. Vanuit zijn politicologische achtergrond heeft hij de nodige tools in huis rondom effectieve politieke communicatie en campagnestrategieën.

Instemmen?

Bij deze uitnodiging sturen we een aantal documenten mee waarop we je - tijdens de vergadering - om instemming vragen.

Dit zijn:

1. Financieel jaarverslag 2020
  2. Verslag ledenvergadering 2 februari 2021
  3. Voordracht campagneleiders

Je kunt de eerste twee documenten vinden door hier te klikken.

Heb jij bezwaren tegen het Financieel verslag, het ALV-verslag of de voordracht van de campagnleiders? Reageer dan schriftelijk (per mail) naar het bestuur via bestuurcuzwolle@gmail.com uiterlijk op maandag 28 juni 2021. Eventuele bezwaren zullen tijdens de vergadering worden behandeld en opgenomen worden in het verslag.

Heb je andere, belangstellende vragen? Deze kunnen natuurlijk gewoon gesteld worden tijdens de ALV. Uiteraard gaan we graag met jou in gesprek!

Vanuit de programmacommissie

Denk mee over het verkiezingsprogramma

Inmiddels is de verkiezingsprogrammacommissie van start gegaan. Zij richten zich deze periode op het afleggen van bezoeken aan organisaties en projecten in de stad die passen bij waar de ChristenUnie voor staat.

Graag presenteert de commissie de voorgenomen structuur van het programma. Over een aantal kernthema's willen de commissieleden ook al graag met jou in gesprek. Dat gaat over fietsen en verkeersveiligheid, energietransitie, levensloopbestendig wonen en betrouwbare overheid.

Daarmee zijn lang niet alle belangrijke thema's besproken. De commissie gaat na de zomer en in het vroege najaar een aantal specifieke bijeenkomsten rondom thema's organiseren, én bijeenkomsten gericht op stadsdelen.

Tijdens de ALV heb je de gelegenheid je alvast aan te melden voor één of meerdere van zulke sessies.

Foto: verkiezingsprogrammacommissie in gesprek met Gerdien Rots over haar ideeën voor Zwolle.

Bestuur CU Zwolle

Margreet Balkenende           voorzitter