Ga mee 8 juni a.s. en ontdek de Vreugderijkerwaard

Ontdek de Vreugderijkerwaard

Zwolle
Ontdek de Vreugderijkerwaard op 8 juni a.s.

Ontdek de Vreugderijkerwaard met de fractie van ChristenUnie Zwolle op donderdag 8 juni onder leiding van Jeroen Sytsma en Jos Schouten. Er is beperkt plaats. Meld je aan via ruben@christenuniezwolle.nl

De Vreugderijkerwaard is één van de mooiste plekken in onze gemeente. Het is een bijzondere plek vol bijzondere vogels en waar de rivier de IJssel de ruimte krijgt. Deze avond laat Jeroen Sytsma (predikant in de Koningskerk, vogelaar en lijstduwer van ChristenUnie Zwolle) ons zien waarom de Vreugderijkerwaard zo belangrijk is voor allerlei soorten vogels. Ook vertelt Jos Schouten (boswachter en aanstaand lid Algemeen Bestuur Waterschap Drents-Overijsselse Delta namens de ChristenUnie) meer over water en klimaat, en wat dit gebied ons laat zien van klimaatverandering. Beiden nemen ons mee het gebied in, dus het belooft een mooie avond te worden.

Praktisch:

- Start om 19:30 uur bij de brug naar de Vreugderijkerweg (zie afbeelding, rode markering ‘Natuurgebied Vreugderijkerwaard’)
- Neem een thermosbeker met koffie of thee mee, we zijn de hele avond buiten
- Draag gemakkelijke schoenen
- Mocht je een verrekijker hebben, neem die ook mee
- Meld je aan bij ruben@christenuniezwolle.nl

Herinnering: Jona zonder walvis a.s. donderdag 1 juni

Mocht je je nog niet aangemeld hebben voor de gratis lezing https://zwolle.christenunie.nl/jonazonderwalvis ? Er is nog plaats.