Provinciale Collegetour met Carola Schouten

Zwolle
Provinciale Collegetour met Carola Schouten

Van het bestuur

Het stembiljet is in huis. Opnieuw mogen we onze stem uitbrengen. Bij de vorige Provinciale verkiezingen was in Zwolle de opkomst van 61,3% een stuk hoger dan de 51,7% in 2015. Zwolle scoorde daarmee hoger dan de landelijke gemiddelde opkomst van respectievelijk 2019 56% en 2015 48%. Hoe wordt het deze keer? Een verwachte terugloop of een verrassende toeloop. Politici van de ChristenUnie staan in de startblokken voor Provincie, Waterschap en de 1e Kamer. Het wachten is op groen licht van, ja van wie? Mensen maken allerlei plannen. Maar wat de Heer van plan is gebeurt. (Spr19 21). Vanuit dat vertrouwen mogen we in beweging komen.

Namens het bestuur nodigen wij u uit voor activiteiten in aanloop naar de verkiezingen voor Provinciale Staten en het Waterschap.
Ontmoeten wij u/jou daar?

Namens het bestuur CU Zwolle, Margaretha van Faassen

Wat is jouw vraag aan Carola?

Op 6 maart organiseert ChristenUnie Overijssel in 'Van der Velde in de Broeren' te Zwolle een avond met Carola Schouten in Collegetour-setting. Het beloofd een boeiende en uitdagende avond te worden. Onderwerpen die in ieder geval langskomen:
• Vrouwelijk leiderschap
• Kansongelijkheid
• Schulden onder jongeren

Stel al je vragen, waarbij zij vertellen over hun dromen voor het land en hoe het is om als christelijke partij verschil te maken in Kamer en kabinet. Maak daarnaast kennis met ChristenUnie-politici uit je gemeente of provincie.
De inloop is vanaf 19:00.

Locatie: Achter de Broeren 1-3, 8011 VA Zwolle
Nieuwsgierig? Meld je aan via deze link.

Internationale Vrouwendag - loop jij mee?

Het is ondertussen een traditie aan het worden: een wandeling voor vrouwen met vrouwen op 8 maart. Tijdens Internationale Vrouwendag maken we een wandeling door de binnenstad en staan we ondertussen stil bij de positie van vrouwen. Dit jaar met speciale aandacht voor vrouwen uit Oekraïne, Turkije en Syrië.

We starten om 19.30 uur bij het Gemeentehuis (Grote Markt, Zwolle).

Je kunt onderweg koekjes kopen om vrouwen in Syrië te steunen, vergeet niet om daarvoor contant geld mee te nemen. Loop jij mee? Neem je vriendin, zus of buurvrouw mee, we hopen je te zien.

Provinciale Verkiezingen 15 maart

“De ChristenUnie doet mee aan de verkiezingen van maart 2023. Dat doen we, omdat we van mening zijn dat Christelijke politiek ertoe doet. Dat hebben we de afgelopen jaren laten zien in de wijze waarop we vorm en inhoud hebben gegeven aan het beleid in de provincie. Er is veel bereikt, maar er is ook nog veel te doen”, aldus de fractie van Provincie Overijssel.

Op de lijst van de provinciale verkiezingen ChristenUnie Overijssel staat ons voormalig raadslid Reinier Mulder. Hij wil zijn ervaring en passie met energie voortzetten op Provinciaal niveau.

2+reinier+mulder