Campagne-update week 4

Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

2 maart 2022

Nog twee weken | de verkiezingen komen nu dichtbij!

Campagnedag in Zwolle-Zuid

De campagnekaravaan streek afgelopen zaterdag neer in het centrum van Zwolle-Zuid. Onder het genot van een potje pannavoetbal, koffie en een pannekoek werd er enthousiast geflyerd en gesproken met de zuid-zwollenaren.

Lijsttrekkers, kandidaten en lijstduwers, zelfs lokale jeugd droeg bij aan het succes. Alle vrijwilligers: bedankt.

Sfeerbeelden van afgelopen zaterdag in Zwolle-Zuid

Uitnodiging leden - bijeenkomst op verkiezingsavond

Op woensdagavond 16 maart nodigt het bestuur van CU Zwolle u/jou graag uit om de uitslag van de verkiezingsavond gezamenlijk bij te wonen.

De NOS zendt op de avond van de verkiezingen een live verslag uit vanuit 7 gemeenten, waar Zwolle er één van is. De exitpoll die vanuit Zwolle te zien is op de landelijke TV vindt plaats om 21.15 uur. We willen dan met lijsttrekker(s) Ruben en Gerdien, met kandidaten, bestuur, campagneteam en leden aanwezig zijn in De Spiegel (van waaruit de uitzending gaat plaatsvinden).

Vanaf 19.30 uur bent u/ben jij welkom in Brasserie BijHanZ waar we gezamenlijk de campagne willen afsluiten en God willen danken. Ook willen we daar Gods Zegen afbidden over de nieuwe tijd die aanbreekt voor de stad Zwolle.

Tevens willen we samen informeel bijpraten en evalueren voordat we de uitslag (later op de avond) te horen krijgen.

Wilt u/wil jij naar deze meeting in BijHanZ komen? Meld je dan aan door een mail aan het bestuur van CU Zwolle via bestuurcuzwolle@gmail.com. (We kunnen dan rekening houden met aantallen bij de boodschappen...)

Wilt u/wil jij (alleen) naar De Spiegel komen? Dan is aanmelden niet nodig.

Aankomende zaterdag: op naar Holtebroek!

Aankomende zaterdag gaat de CU foodtruck weer op pad. Dit maal doen we het winkelcentrum in Holtebroek. De pannakooi, gratis pannekoeken en een hoop blauwe jasjes gaan gegarandeerd voor een gezellige dag zorgen. Heb je zin in een kop koffie, een goed gesprek of een potje voetbal? Schroom niet en kom langs!

Aankomende week staan er een hoop andere plannen op stapel. Lees snel verder voor meer informatie.

Op donderdag 3 maart van 14:00 tot 16:00 organiseren we het scootmobiel evenement. Ouderen kunnen samen oefenen op een parcours in Dierenweide Dieze Oost (Hogekampsweg 27). Er is ook een instructeur aanwezig.

Neem uw eigen scootmobiel mee. Als dat niet lukt staan er een paar klaar om te gebruiken.

Internationale Vrouwendag 8 maart - Solidariteitswandeling en inzamelingsactie voor vrouwen in Oekraïne

Veel vrouwen zijn met hun kinderen zijn op de vlucht in Oekraïne. Door deze tragische gebeurtenissen zijn er een tekort aan allerlei spullen zoals babydraagdoeken, maandverband, etc. Daarnaast lopen deze kwetsbare vrouwen ook het gevaar om in de handen te vallen van mensenhandelaren en bijvoorbeeld achter de ramen in Amsterdam te belandden. Deze problemen en gevaren zijn voor vrouwen helaas overal ter wereld aanwezig. Geweld, mishandeling, uitbuiting, één op de 3 vrouwen ter wereld krijgt er mee te maken. Daarom willen we als ChristenUnie Zwolle daarvoor blijvend aandacht vragen.

Om die reden organiseren we 8 maart een solidariteitswandeling en inzamelingsactie in het centrum van Zwolle. We bezoeken een aantal plekken waar we op verschillende manieren stil staan bij de situatie in Oekraïne. Om 19:30 verzamelen we bij het stadhuis (Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle). De wandeling eindigt op de zelfde plek en duurt ongeveer 90 minuten.

Naast de wandeling helpen we ook mee met een inzamelingsactie voor vrouwen in Oekraïne. Zou je mee willen helpen?

We zijn op zoek naar:

• Pampers/luiers
  • Billendoekjes
  • Zeep
  • Maandverband
  • Paracetamol

8 maart om 19:30 ten tijde van de wandeling kun je de spullen inleveren bij het fractiehuis. Alle hulp is welkom. De verzamelde spullen brengen we naar brengen we naar een inzamelpunt in Zwolle.

Woensdag 9 maart organiseren we de wijkmarkt in Assendorp. Onder het genot van livemuziek is er de mogelijkheid om onder andere mee te doen met een ruilmarkt, lekkere steekproducten te proeven en advies in te winnen over duurzaam wonen. Zien we je daar?

Bezoek een debat of ga in gesprek

Altijd al eens een debat van dichtbij willen zien? Of wil je in gesprek met de Zwolse kandidaten?

1. Platform Zwolse Wijken

Tijdens dit verkiezingsdebat krijgen de kandidaat-raadsleden een aantal stellingen voorgelegd waarover ze in gesprek gaan.  De belangrijkste onderwerpen zijn:

1. Lokale democratie: hoe krijgen Zwollenaren meer zeggenschap over hun leefomgeving?
  2. Omgevingsvisie nieuwe stijl: wat willen we voor Zwolle, hoe groot mag de stad worden?
  3. De A28: lust of last? Past de verkeersontwikkeling bij plannen en wensen van de stad?

Datum   – 8 maart 2022
Inloop   – 19:30 uur, start 20.00 uur
Einde    – 22:00 uur
Locatie  –  Wijkcentrum De Weijenbelt, Campherbeeklaan 82 Berkum

Aanmelden: https://zwolsewijken.nl/uitnodiging-verkiezingsdebat/

2. Stadsdialoog

In een avondvullend programma met optredens van lokaal cultureel talent leert u op interactieve wijze de politieke partijen in Zwolle kennen. Wie zijn ze? Wat zijn hun standpunten over bijvoorbeeld veiligheid, wonen, cultuur, carnaval of sport? Welke koers willen zij met Zwolle varen?

Datum  – 10 maart
Inloop   – 19:30 uur
Einde    – 21:00 uur
Locatie – theater De Spiegel

Aanmelden: https://zwolsetheaters.nl/programma/stadsdialoog-leer-uw-politici-kennen

Onze campagne-video is online

De campagne-video is vanaf deze week op verschillende plekken te zien. Wellicht bent u/ben jij hem zelfs al ergens tegengekomen? Wij zijn er erg enthousiast over. We hopen u en jij ook!

Via deze link kunt u/kun jij de hele video bekijken. Doen!

Ook een poster achter (jo)uw raam?

Er zijn raamposters beschikbaar voor leden die er één achter zijn/haar raam willen plaatsen. Hoe meer posters in Zwolle te zien zijn, hoe beter!

Mocht u/mocht jij zo'n poster willen hebben, laat het dan weten via de contactmogelijkheden hieronder. Ze zijn op dinsdag en donderdag af te halen in de Fractiekamer in het Stadhuis, maar we kunnen er ook een aantal bezorgen voor wie dat wil.

Maak wel altijd even een afspraak, ook als u/jij naar de Fractiekamer gaat. Het zou jammer zijn als er net op dat moment niemand aanwezig is.

Herhaalde oproep: Flyeractie op ma 14 en di 15 maart

Op de laatste 2 dagen voor de verkiezingen (maandag 14 en dinsdag 15 maart) willen we graag zoveel mogelijk mensen vertellen over onze plannen voor Zwolle. Het blijkt namelijk dat veel mensen pas op het laatste moment besluiten op welke partij ze gaan stemmen. Daarom hebben we op die laatste twee dagen veel handjes nodig om flyers door de Zwolse wijken te verspreiden. Help jij mee?

Stuur een mail naar bestuur@zwolle.christenunie.nl en vertel in welke wijk en straat je woont. We proberen je dan samen met anderen zo dicht mogelijk bij je eigen huis te laten flyeren. Blok direct die uurtjes in je eigen agenda.

Samen bereiken we zoveel mogelijk mensen. Wij kunnen dit niet alleen!

Routekaarten - ze gaan weer rond!

Onze vrijwilligers zijn vanaf maandag 28 februari weer aan de wandel om bij alle leden 2 routekaarten te bezorgen. Dit keer ontvangt elk lid de groene routekaart waarin onze plannen over hoe we het 'samen' willen aanpakken worden uiteengezet.

Voor u/jou is dit een aangename manier om te weten waar we voor staan en waar we voor gaan. Door de tweede kaart uit te delen aan iemand in de nabije omgeving is het tevens een laagdrempelige manier om deze persoon te attenderen op CU Zwolle.

Vanaf 7 maart ontvangt elk lid de laatste 2 routekaarten in de brievenbus.

Wist u/wist jij dat de 4 routekaarten gezamenlijk een 'puzzeltje' zijn? Als je ze namelijk op volgorde naast elkaar legt ontstaat een soort Zwolse skyline. En voor degene die deze update goed leest én bekijkt is het intussen een herkenbaar beeld geworden.

Onze sociale media-kanalen

U/jij hebt het vast al gezien: de prachtige posts op onze sociale media waarin de kandidaten van onze kandidatenlijst worden voorgesteld. We zijn vindbaar op Instagram en op Facebook. Door op de links te klikken komt u/jij op deze online pagina's terecht.

Blijft u/blijf jij ze volgen, liken en zelfs delen?! Ook hier geldt: hoe meer wij in ons eigen netwerk delen, hoe meer mensen we bereiken.

Contact?

Via de site zwolle.christenunie.nl/activiteiten zijn alle activiteiten voor de komende weken te bekijken. Het schema op deze site wordt voortdurend aangepast en aangevuld.

Mocht u of jij leuke campagne-ideeën hebben, neem dan ook contact met ons op.

Contact opnemen kan via campagne@christenuniezwolle.nl.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts