Campagne-update week 5

Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

9 maart 2022

Nog één week | alles op alles voor de finish

De laatste week...

Hoe dichter we bij 16 maart komen hoe drukker het wordt voor de kandidaten en het campagneteam. Deze week staat er elke avond wel een debat en/of campagne activiteit op het programma. We organiseerden een solidariteitswandeling op internationale vrouwendag, deden Holtenbroek aan, bezochten lokale voedselproducenten en sportten mee met lokale sportinitiatieven. Teveel om allemaal bij langs te gaan in één nieuwsbrief (anders wordt deze mailing een heus boek :) ).  Hieronder een kleine greep uit de gebeurtenissen van afgelopen en aankomende week.

Campagnedag in Holtenbroek

De campagnekaravaan streek afgelopen zaterdag neer in het centrum van Holtenbroek. Onder het genot van een potje pannavoetbal, koffie en een pannekoek werd er enthousiast geflyerd en gesproken met de Holtenbroekers. Het was een blije dag waarin volop werd gesproken met bewoners van Holtenbroek. Bijzonder was dat het campagneteam zelf ook werd bemoedigd door een aantal prachtige christenen uit de wijk. Het was een mooie campagnedag!

Alle vrijwilligers: bedankt!

Sfeerimpressie campagnedag Holtenbroek

Solidariteitswandeling | Internationale vrouwendag 2022

Gisteravond, dinsdag 8 maart, organiseerden we een solidariteitswandeling voor vrouwen in de Oekraïne. Ja, ondanks de trieste aanleiding was het een heel mooie avond. Er waren zo'n 20-30 vrouwen en zelfs 1 man op de been. Er waren verschillende stops in de route en daar werden verhalen gedeeld. Het verhaal van Dima was indringend: vooral het eerste jaar hebben vluchtelingen locals om zich heen nodig die een vriendin of lieve buurvrouw willen zijn. Ook het verhaal van Scharlaken Koord maakte indruk. Zij vertelden dat er nu aan de grens bij Oekraïne ook meteen al mensenhandelaren actief zijn en hoe de vraag naar Oekraïense prostituees in een week tijd enorm is gestegen. Laten we vooral blijven bidden voor iedereen in deze situatie.

Aankomende zaterdag: op naar Assendorp!

Aankomende zaterdag organiseren we een grote markt in Assendorp. Alle informatie vind je op bovenstaande flyer. Het is onze laatste campagnezaterdag. Zien we u/jou daar?

Uitnodiging aan onze leden - bijeenkomst op verkiezingsavond (vergeet u/je niet aan te melden!)

Op woensdagavond 16 maart nodigt het bestuur van CU Zwolle u/jou graag uit om de uitslag van de verkiezingsavond gezamenlijk bij te wonen.

De NOS zendt op de avond van de verkiezingen een live verslag uit vanuit 7 gemeenten, waar Zwolle er één van is. De exitpoll die vanuit Zwolle te zien is op de landelijke TV vindt plaats om 21.15 uur. We willen dan met lijsttrekker(s) Ruben en Gerdien, met kandidaten, bestuur, campagneteam en leden aanwezig zijn in De Spiegel (van waaruit de uitzending gaat plaatsvinden).

Vanaf 19.30 uur bent u/ben jij welkom in Brasserie BijHanZ waar we gezamenlijk de campagne willen afsluiten en God willen danken. Ook willen we daar Gods Zegen afbidden over de nieuwe tijd die aanbreekt voor de stad Zwolle.

Tevens willen we samen informeel bijpraten en evalueren voordat we de uitslag (later op de avond) te horen krijgen.

Wilt u/wil jij naar deze meeting in BijHanZ komen? Meld u/je dan aan door een mail aan het bestuur van CU Zwolle via bestuurcuzwolle@gmail.com. (We kunnen dan rekening houden met aantallen bij de boodschappen...)

Wilt u/wil jij (alleen) naar De Spiegel komen? Dan is aanmelden niet nodig.

Onze campagne-videos zijn online

De campagne-video zijn vanaf deze week op verschillende plekken te zien. Wellicht bent u/ben jij hem zelfs al ergens tegengekomen? Wij zijn er erg enthousiast over. We hopen u en jij ook! Hieronder staat een overzicht van verschillende video's.

Algemene campagnevideo

Introductievideo Michiel van Willigen

Introductievideo Gerdien Rots

Introductievideo Ruben van de Belt

De Alles Wat Je Wilde Weten Over Wonen podcast met Ed Anker

Afgelopen week gingen Ardjan de Boo en Ruth Stoorvogel in gesprek met wethouder Ed Anker over het thema wonen. Een mooi gesprek waarin van alles voorbij kwam. Je kunt het gesprek terugluisteren in de de Alles Wat Je Wilde Weten Over Wonen podcast

Ook een poster achter (jo)uw raam?

Er zijn raamposters beschikbaar voor leden die er één achter zijn/haar raam willen plaatsen. Hoe meer posters in Zwolle te zien zijn, hoe beter!

Mocht u/mocht jij zo'n poster willen hebben, laat het dan weten via de contactmogelijkheden hieronder. Ze zijn op dinsdag en donderdag af te halen in de Fractiekamer in het Stadhuis, maar we kunnen er ook een aantal bezorgen voor wie dat wil.

Maak wel altijd even een afspraak, ook als u/jij naar de Fractiekamer gaat. Het zou jammer zijn als er net op dat moment niemand aanwezig is.

Herhaalde oproep: Flyeractie op ma 14 en di 15 maart

Op de laatste 2 dagen voor de verkiezingen (maandag 14 en dinsdag 15 maart) willen we graag zoveel mogelijk mensen vertellen over onze plannen voor Zwolle. Het blijkt namelijk dat veel mensen pas op het laatste moment besluiten op welke partij ze gaan stemmen. Daarom hebben we op die laatste twee dagen veel handjes nodig om flyers door de Zwolse wijken te verspreiden. Help jij mee?

Stuur een mail naar bestuur@zwolle.christenunie.nl en vertel in welke wijk en straat je woont. We proberen je dan samen met anderen zo dicht mogelijk bij je eigen huis te laten flyeren. Blok direct die uurtjes in je eigen agenda.

Samen bereiken we zoveel mogelijk mensen. Wij kunnen dit niet alleen!

Onze sociale media-kanalen

U/jij hebt het vast al gezien: de prachtige posts op onze sociale media waarin de kandidaten van onze kandidatenlijst worden voorgesteld. We zijn vindbaar op Instagram en op Facebook. Door op de links te klikken komt u/jij op deze online pagina's terecht.

Blijft u/blijf jij ze volgen, liken en zelfs delen?! Ook hier geldt: hoe meer wij in ons eigen netwerk delen, hoe meer mensen we bereiken.

Contact?

Via de site zwolle.christenunie.nl/activiteiten zijn alle activiteiten voor de komende weken te bekijken. Het schema op deze site wordt voortdurend aangepast en aangevuld.

Mocht u of jij leuke campagne-ideeën hebben, neem dan ook contact met ons op.

Contact opnemen kan via campagne@christenuniezwolle.nl.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts