ChristenUnie Zwolle blij met raadsbrede brief over Lelystad Airport

airport-lelystad

Op dinsdagavond 19 juni vond een informatieronde in de gemeenteraad van Zwolle plaats over de uitbreiding van Lelystad Airport. De wijkverenigingen Stadshagen, Aa-landen en Berkum en ook de comités Hoog over Zwolle en Hoog Overijssel werden bevraagd op hun zorgen en stellingname rond de uitbreiding van Lelystad Airport. De uitkomsten van deze avond zijn verwerkt in een brief van de gemeenteraad aan het Zwolse college.

Jolien Elshof-Rook, woordvoerder op het dossier van de ChristenUnie fractie in Zwolle: ‘Wat ben ik blij dat de raad unaniem de zorgen van onze bewoners deelt. Daarom is er ook vanavond nog een brief van de gehele gemeenteraad naar het college verstuurd met een eensgezinde boodschap om de zorgen van onze raad onder de aandacht van het ministerie te brengen’. De punten die de raad in zijn brief aan de orde stelt zijn:

• Het voorkomen van laagvliegen boven Zwolle;
  • Het voorkomen van hinder door geluid en fijnstof voor onze inwoners;
  • Het voorkomen van klimaatschade en schade aan natuur en milieu;
  • Het voorkomen dat de vrijetijdseconomie in de regio Zwolle schade ondervindt door middel van het uitvoeren van een breder MKBA onderzoek;
  • Het betrekken van de Regio Zwolle bij het opstellen van de evaluatiecriteria;
  • Het werken aan de vertrouwensband tussen alle bij Lelystad Airport betrokken partijen.

Ook de wijkverenigingen van Stadshagen en Berkum zijn bezorgd en hebben hun punten kenbaar gemaakt in een manifest ‘The sky ìs the Limit’. De raad verwijst hiernaar in zijn brief aan het college. Klik hier voor de brief en het manifest.

Foto: de fractiewoordvoerders in gesprek over de brief aan het college.

Reacties op 'ChristenUnie Zwolle blij met raadsbrede brief over Lelystad Airport'