Bloemen voor vrijwilligers

Bloemen ICU

De ChristenUnie heeft zaterdag een aantal vrijwilligers in Zwolle in het zonnetje gezet door ze een bloemetje te geven. Fractievoorzitter Gerdien Rots ging zelf langs de deuren. “Vrijwilligers zijn een inspiratie en voorbeeld voor ons allemaal. Onze stad kan niet zonder hen. Daarom geven we deze mensen vandaag eens extra aandacht.”

De actie van de ChristenUnie in Zwolle staat niet op zichzelf. Onder het motto I C U (oftewel: I see you – ik zie je staan) ging de partij in heel Nederland in totaal bij zo’n zestig bijzondere vrijwilligers met een bloemetje op bezoek. Zij zijn opgegeven door mensen uit hun omgeving.

Op 30 januari, tijdens het vijftiende verjaardagsfeest van de partij, werd het idee gelanceerd. “Als je jarig bent hoor je te trakteren. Wij doen dat door vrijwilligers een bloemetje te bezorgen. De afgelopen weken kon iedereen een vrijwilliger nomineren voor een bloemetje. Dat is veel gebeurd. Je merkt echt dat mensen, net als wij, het werk van vrijwilligers waarderen”, aldus Gerdien Rots.

Reacties op 'Bloemen voor vrijwilligers'