Hoe bewaren we de eenheid in de Zwolse samenleving?

margaret-polinder-dLTyTROiBXo-unsplash.jpg

Naast een gezondheidscrisis veroorzaakt corona helaas ook crisissen in menselijke relaties, waardoor de eenheid van de samenleving in het geding komt. ChristenUnie Zwolle hecht veel belang aan een sterke samenleving met stevige relaties en vraagt daarom aan het gemeentebestuur hoe het wil bijdragen aan de eenheid in de stad. Raadslid Gerdien Rots stelde schriftelijke vragen aan het college van B en W. Gerdien: “De ChristenUnie hecht veel belang aan duurzame en sterke relaties. Zij vormen het fundament van een veerkrachtige samenleving. Juist door de ontmoeting met de ander groeien wederzijds begrip en respect. Zwolle heeft een veelkleurige samenleving van mensen die onderling enorm verschillend zijn en toch elkaar weten te vinden in onze inclusieve stad.”

Coronamaatregelen zorgen ervoor dat één op de zeven mensen ruzie heeft met familie of vrienden. Dat publiceerde EenVandaag onlangs na onderzoek. Deze ruzies leiden tot uitsluiting en zelfs tot het verbreken van relaties. Veel mensen, instellingen en organisaties worstelen hiermee. De inclusiviteit die we in Zwolle kennen vraagt om actief onderhoud. Gerdien: “Dit vraagt om het voeren van  open dialogen en het verplaatsen in het perspectief van de ander zodat wederzijds begrip en respect kan ontstaan.”

Daarom zoekt de ChristenUnie-fractie naar mogelijkheden -met inachtneming van de geldende maatregelen- om de dialoog in de Zwolse samenleving vorm te geven. Ook wil de fractie dat de gemeente meedenkt met organisatoren van de bijvoorbeeld de Sinterklaasintocht om vanuit inclusiviteit te blijven werken.

Reacties op 'Hoe bewaren we de eenheid in de Zwolse samenleving?'