ChristenUnie supporter eigentijdse campagne ‘Wie is Thomas?’

collage thomas a kempis.jpg

ANNO, museum in de maak, start deze week met de campagne ‘Wie is Thomas?’ ANNO presenteert het verhaal van Thomas a Kempis in een modern jasje. Op 25 juli 2021 is het precies 550 jaar geleden dat de schrijver en mysticus overleed in Zwolle waar hij meer dan zeventig jaar heeft geleefd. ANNO komt daarom met een campagne inclusief activiteiten om zijn verhaal te delen en om Zwollenaren persoonlijk kennis te laten maken met Thomas.

ChristenUnie Zwolle is supporter van deze campagne en moedigt iedereen aan deze bijzondere Zwollenaar beter te leren kennen. Raadslid Reinier Mulder: “Wij hebben in de Zwolse raad meerdere keren aandacht gevraagd om deze bijzondere stadgenoot te herdenken en te gedenken.”

Thomas a Kempis is vooral bekend door het boek ‘De Navolging van Christus’. Volgens kenners na de bijbel het meest gelezen boek in de christelijke wereld. Met zijn boek inspireerde Thomas vele gelovigen van katholiek tot protestant. Thomas kunnen we daarmee oprecht één van de grootste ‘influencers’ noemen uit onze geschiedenis.

Thomas is vanaf 25 juli tot media september door heel (het centrum van) Zwolle te zien. ANNO presenteert het verhaal van Thomas op een eigentijdse manier als influencer van zijn tijd, maar dan in het nu. Zo komt er een audioroute langs plekken in de stad. Voor deze campagne gaat ook een jonge, hedendaagse Zwolse Thomas een vlog maken over zijn naamgenoot om antwoord te krijgen op de vragen: wie is Thomas, wat heeft hij betekend en wat kunnen we van hem leren in onze huidige tijd?

ANNO gaat ook verschillende samenwerkingen aan. Zo wordt er met Trotse Muren een nieuwe Thomas-muurschildering onthuld, kan je tijdens het stadsfestival zijn personage nog beter leren kennen.

Bezoek voor meer informatie www.anno.nl/projecten/wie-is-thomas/