ChristenUnie Zwolle vraagt steun voor de Zwolse wandelroutes

IMG_9706.jpg

De ChristenUnie heeft met succes gevraagd om het Wandelnetwerk IJsseldelta, de routes met de gekleurde pijltjes, voor de komende zomer in orde te maken. De motie kreeg steun van alle fracties.

Raadslid Jacob Raap: ‘Wandelen is goed voor je gezondheid, zowel lichamelijk als geestelijk knap je ervan op.Doordat de mogelijkheden om te bewegen zijn ingeperkt door corona, zoals door de afgelasting van sportevenementen en het thuiswerken, neemt de populariteit van wandelen sterk toe. Wandelen in de directe omgeving kan nog wél en is een eenvoudige manier om te recreëren en te ontspannen. Ik heb zelf prachtige stukjes Zwolle ontdekt die ik nog niet kende’.

Het Wandelnetwerk IJsseldelta bestaat uit een groot aantal routes in en om Zwolle. Een prachtige gelegenheid om de schoonheid van Zwolle en haar landelijke omgeving te ervaren. De markering, de paaltjes met pijltjes, van het wandelnetwerk is toe aan groot onderhoud. Markering ontbreekt, houten paaltjes zijn doorgerot en de kleur van de pijltjes is verschoten.

Zo mogelijk zal, samen met de gemeenten Kampen en Zwartewaterland, de routes overschrijden de gemeentegrenzen, een analyse en een verbeterplan gemaakt worden. Voor de financiering is steun van de provincie Overijssel nodig. “Als het wandelnetwerk straks weer op orde is, is het belangrijk dat de gemeente daaraan ruime bekendheid geeft, zodat steeds meer Zwollenaren daarvan gaan genieten”, aldus Jacob Raap.

Meer informatie over het Wandelnetwerk: https://www.ontdekdeijsseldelta.nl/Wandelen/Wandelnetwerk-IJsseldelta/

Reacties op 'ChristenUnie Zwolle vraagt steun voor de Zwolse wandelroutes'