ChristenUnie: Aandacht voor ouderen loont

Ouderen en CU

Ouderen die 75+ zijn lopen meer risico en daarom is het goed als zij een preventief huisbezoek krijgen aangeboden. Op initiatief van de ChristenUnie is bij de behandeling van de perspectiefnota een motie 'preventief Huisbezoek 75+' aangenomen.

ChristenUnie raadslid Micha Baksteen: ‘Bij deze doelgroep is er meer risico op valincidenten en eenzaamheid. We willen dat op tijd zien om samen met de oudere plannen te maken om de situatie te verbeteren’. Op dit moment loop een project Vitaal Veilig Thuis van welzijnsorganisatie WijZ waarbij ouderen vrijwillig meedoen. Als dat succesvol is wordt dat dankzij deze motie uitgezet in heel Zwolle.

De afgelopen maanden heeft de fractie rondom dit thema gesprekken gevoerd met o.a. het COSBO (Coördinatieorgaan Samenwerkende Bonden voor Senioren), WijZ, Hogeschool Windesheim (ProMemo, het expertisecentrum Dementie) en organisaties die zich inzetten voor allochtone ouderen.
Mocht u aanvullende vragen, tips of ervaringen hebben horen we dat graag! Micha@christenuniezwolle.nl

Reacties op 'ChristenUnie: Aandacht voor ouderen loont'