Johannes de Vries

Johannes de Vries werkt als persvoorlichter voor de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie. Vanaf 2006 studeerde hij in Zwolle; eerst een jaar Pabo op de Gereformeerde Hogeschool, later journalistiek op Hogeschool Windesheim. Na actief te zijn geweest voor de Zwolse studentenvereniging Absens Carens en het samenwerkingsverband van christelijke studentenverenigingen HBOLOOG trad hij in 2011 toe tot het provinciaal bestuur van de ChristenUnie in Overijssel, een functie die hij vervulde tot zijn benoeming tot gemeenteraadslid in 2014.

“Het is niet zo gek dat ik ooit voor mijn studie naar Zwolle verhuisde. Zwolle is een échte onderwijsstad. Met hogescholen, mbo’s, middelbare scholen en een enorme hoeveelheid basisscholen kunnen Zwolle en haar Zwollenaren zich volop ontwikkelen. Ik wil dat dat voor ál onze stadsgenoten geldt: kleuter, student, zwak- of hoogbegaafd. Ook onderwijs is maatwerk. Daarom moeten scholen met elkaar samenwerken om passend onderwijs te bieden. Passend bij de ontwikkeling én identiteit van iedere Zwollenaar.”

Johannes is 28 jaar en woont met zijn vrouw in Holtenbroek.

Telefoon: 06-41025100 | E-mail gemeenteraad Zwolle: johannes@christenuniezwolle.nl | E-mail Tweede Kamer: j.dvries@tweedekamer.nl | Twitter: @johannesdevries